FC Utrecht businessmagazine, juli 2019

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 24 MAATSCHAPPELIJK PARTNER JDE Bij Douwe Egberts denken veel mensen direct aan de reclame met de moeder en haar keteltje, warm water schenkend in het filter met gemalen koffie. De leus: ‘En dan is er koffie, Douwe Egberts koffie, lekkere koffie’ , hoort daar gewoon bij. ‘Dat is ook echt zo’, onderstreept Bart de Heus, Manager Fairs & Events van JACOBS DOUWE EGBERTS (JDE). Sander van Egdom, National Accountmanager bij JDE Professional (out of home): ‘Kijk eens naar de OldStars van FC Utrecht. Die club mannen traint daar iedere woensdag en een kwartier voor de training wordt een bakkie koffie gedronken. Op die momenten delen ze hun verhalen. Wij zeggen dan ook wel: ‘Iedere kop koffie heeft zo zijn eigen verhaal.’’ TEKST: VROUGJE FIKKE / FOTOGRAFIE: FRANK ZILVER KOFFIE VERBINDT EN BRENGT GENERATIES SAMEN Maatschappelijke betrokkenheid Van Egdom onderstreept dit. ‘Vanaf het eerste moment van onze samen- werking met FC Utrecht hebben we gekeken wat we naast het leveren van koffie en thee nog meer konden doen. Als bedrijf kun je kiezen voor een sky- box of voor het lidmaatschap van de Business Club. Dat heeft allemaal een zakelijk karakter. Wij zochten bewust naar raakvlakken op maatschappelijk gebied. FC Utrecht Maatschappelijk wil het verschil maken bij de inwoners van de provincie en zet zich in voor de jeugd, ouderen en supporters.’ De Heus: ‘FC Utrecht heeft op maat- schappelijk gebied een voortrekkers- rol en wij vinden het mooi om daar onderdeel van te mogen zijn en vanuit die dialoog te komen tot mooie dingen. De Heus: ‘Koffie verbindt en er ontstaat een ‘wij-gevoel’. Dat gevoel willen wij als JACOBS DOUWE EGBERTS overbrengen. Ons merk kent een mooie historie. We bestaan al meer dan 265 jaar en eigenlijk kent iedereen Douwe Egberts. Niet voor niets hebben we master blenders in dienst die garant staan voor díe ene specifieke D.E- smaak.’ Jacobs Douwe Egberts wil meer doen dan het leveren van koffie en thee. Van Egdom (rechts): ‘Wij zoeken in de samenwerking met FC Utrecht naar de raakvlakken op maatschappelijk vlak.’

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=