FC Utrecht businessmagazine, juli 2019

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 12 BUSINESSVIAHETNETWERK Napoleon Grills Napoleon Grills is een Canadese organisatie met een historie van meer dan 40 jaar. In eerste instantie richtte het bedrijf zich op de fabricage van elektrische kachels en houtkachels. Sinds een kleine 30 jaar is Napoleon ook producent van voornamelijk gasbarbecues. Sinds 2004 vormen Michel Voragen en Fred Schalkwijk het general management Benelux en Duitsland voor Napoleon Grills. Only for Men Only for Men heeft op dit moment een webshop en vijftien winkels in Nederland, met een zestiende winkel op komst. Olaf van der Peijl, areamanager: ‘Wij zijn er voor de mannen van Nederland. In onze shops bieden we alles voor de man: van pakken tot sneakers. De collectie bestaat uit een groot aanbod topmerken. Zo kunnen we eigenlijk iedere leeftijdscategorie optimaal bedienen.’ Beleving Voragen: ‘In Duitsland en sowieso in veel Europese landen kijkt men anders naar het concept barbecueën. Grillen en barbecueën is namelijk veel méér dan alleen een manier van bereiden van voedsel. In Nederland is barbecueën juist meer een werkwoord: iets wat je doet met mooi weer en samen met vrienden of familie. Het échte barbecueën wordt veel minder beleefd. Onze producten zijn ontworpen om op een hoogwaardige manier en onder alle omstandigheden goede maaltijden te bereiden. Onze uitingen worden daarom ook dusdanig gepositioneerd dat barbecueën méér is dan het grillen van worstjes, sateetjes en hamburgers. Om dit te onderstrepen zijn we bij diverse winkels actief. Een chef- kok laat belangstellenden zien dat er talloze gerechten te bereiden zijn op de barbecue, ook als het gerecht geen vlees bevat. Juist voor de visliefhebbers en de vegetariërs zijn er tal van mogelijkheden. Daarnaast organiseren we een wedstrijd voor kinderen: de ‘Kids Que’. Acht kids krijgen een eigen barbecue ter beschikking, een eigen pet en schort en een aantal ingrediënten. Vervolgens krijgen ze een halfuur de tijd om iets lekkers te maken. Dit slaat geweldig aan en zorgt voor betrokkenheid en beleving.’ Bij Only for Men is dat eigenlijk niet anders. ‘In onze shops kunnen mannen genieten van een goede kop koffie en kijken naar voetbal en Formule 1 op de schermen die in onze winkels hangen. De meeste mannen houden niet van winkelen. Met de ongedwongen sfeer willen we de mannen van Nederland over de streep trekken. Winkelen moet bij ons een beleving zijn’, vertelt Van der Peijl. Only for Men blijft continu innoveren om de verwachtingen van de klant altijd te kunnen overtreffen. De klantwensen staan centraal, zodat klanten het shoppen in onze winkels als een écht dagje uit beleven. Om die beleving nog eens te onderstrepen, heeft Only for Men een Events & Hospitality Manager in dienst. Stéphanie Visser: ‘Ik organiseer leuke acties en activiteiten voor klanten. Vorig jaar bijvoorbeeld hebben we in onze winkel in Nieuwegein een ‘Voetbal Inside’-setting gehad met het boegbeeld Hans Kraay jr.; een gezellige avond voor mannen onder elkaar. Dit blijft hangen en zorgt voor de beleving.’ Verbinden Voragen: ‘Vanaf het begin zijn we als Napoleon Grills bezig geweest met mogelijkheden voor samenwerking om de wederzijdse naamsbekendheid en merkbekendheid te vergroten. We kijken altijd naar bedrijven waar je iets samen mee kunt doen. En zo’n partner hebben we in Only for Men gevonden. Ook zij zijn op zoek naar die extra dimensie. We hebben elkaar op diverse manieren gevonden. Zo verkopen we in de Mensperience Stores in Doesburg en Voorburg Napoleon grills. Ook heeft Only for Men een tijdje geleden een event voor food bloggers georganiseerd. Napoleon Grills heeft toen Roel Westra, de bekendste barbecue blogger van Europa, uitgenodigd. Only for Men zorgde als toevoeging voor een online barbecuegids.’ Van der Peijl: ‘Door de samenwerking met Napoleon zien mensen in onze kledingzaak een mooie luxe grill staan. Dit straalt meteen uit dat wij méér zijn dan een mannenmodezaak; we willen een one-stop-shop voor onze mannen zijn. Het gaat er hierbij om dat we de behoefte van onze klanten optimaal bedienen. Zowel Napoleon, Only for Men als FC Utrecht dragen bij aan het opbouwen van een lange relatie met onze klanten. Dat zit in ons DNA.’ Maatschappelijke betrokkenheid Van der Peijl: ‘Onze activiteiten zijn kosteloos. Mensen kunnen zich er ALLES VALT OF STAAT MET BELEVING Napoleon Grills en Only for Men, twee Business Club leden die elkaar bij FC Utrecht gevonden hebben, verbinden zich op allerlei fronten met elkaar. TEKST: VROUGJE FIKKE / FOTOGRAFIE: FRANK ZILVER

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=