FC Utrecht businessmagazine, juli 2020

21 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 MONOLOOG ‘NO GUTS, NO GLORY’ De afgelopen maanden waren, niet alleen voor FC Utrecht, maar voor velen van u, een uitermate hectische tijd. Het coronavirus heeft keihard toegeslagen. Vele ondernemingen zijn onder druk komen te staan, waarbij de horeca, de daarbij behorende toeleveringsbedrijven, de sport en de entertainmentindustrie de zwaarste economische klappen hebben gekregen. Ook de zeer kwalijke besluiten van de KNVB bij de verdeling van de Europese tickets heeft veel kwaad bloed gezet bij mij, waar nog eens de absolute onwil om de bekerfinale alsnog te spelen bovenop kwam. In alle landen in Europa wordt deze gewoon gespeeld, behalve in Nederland. Het toetsen van het besluit bij de UEFA, ‘We zijn serieuze stappen aan het maken richting de toekomst.’ had geen nut vanwege het gebrek aan tijd. Enorm teleurstellend. Wij zullen sportief én naast het veld wraak nemen. Door de toetreding van een aantal aandeelhouders, goed financieel beleid, een offer van directie en spelers, de liefde voor de club van supporters en sponsoren om ons te blijven steunen, zowel dit seizoen, als het volgende, zijn we tot nu toe nog redelijk door de crisis gekomen en zullen we de topclubs een ‘poepje‘ laten ruiken. Wij zullen ons elftal, wat al zeer sterk is met de huidige selectie, die bijna geheel intact blijft, verder versterken en de aanval openen op de top. We zijn serieuze stappen aan het maken richting de toekomst. We hebben de komende seizoenen een top hoofdsponsor, namelijk T- Mobile, een wereldmerk, met dezelfde aspiraties als FC Utrecht. De top aanvallen, daarom hebben ze onder meer voor ons gekozen. We zijn aardig op weg om het stadion en toebehoren over te nemen. De gesprekken gaan de goede richting op. FC Utrecht wordt dan eigenaar van zijn eigen stadion, hetgeen de club een geweldige boost kan geven. De spelers van het eerste elftal krijgen een nieuwe eigen topsportlocatie op Overvecht. We gaan aanvallen! En dan ons 50 jarig bestaan. We gaan er ondanks de crisis een mooi feest van maken, wat begon met een televisie- uitzending. Er is een prachtig jubileumshirt en -logo ontworpen, speciaal voor deze gelegenheid. Er komen boeken over 50 jaar FC Utrecht uit en er staan diverse feestelijkheden op stapel, zodra we van de regering ‘los’ kunnen. Bij deze wil ik jullie Business Club Leden oprecht bedanken voor alle steun die wij als club in deze voor iedereen moeilijke tijd hebben mogen ontvangen. Dit geldt natuurlijk voor alle supporters. No guts, no glory! Frans van Seumeren

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=