FC Utrecht businessmagazine, juli 2019

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 61 IN GESPREKMET OFFICIAL PARTNERT-MOBILE Met ingang van het seizoen 2019/2020 verdwijnt het logo van Tele2 van de gevel van Stadion Galgenwaard en van de boarding langs het hoofdveld. Vanaf dat moment schittert de ’T met 4 puntjes’, het logo van T-Mobile, in het stadion én op de shirts van FC Utrecht. Door de fusie van de beide telecomaanbieders, Tele2 en T-Mobile, breekt een nieuwe periode van sponsoring aan voor de connectiviteitspartner van FC Utrecht. TEKST: VROUGJE FIKKE/ FOTOGRAFIE: FRANK ZILVER T-MOBILE ONDERNEMEN: DÉ PARTNERVOORALLE CONNECTIVITEITSVRAAGSTUKKEN Het begin In 2015, in de wedstrijd FC Utrecht-Ajax, prijkte het logo van Tele2 eenmalig op de voorkant van het shirt van de spelers uit de Domstad. Het is het eerste jaar dat Ajax speelt met het logo van Ziggo op het shirt. Tele2 houdt van leuke, ludieke campagnes met een knipoog en onderstreepte dit met deze actie. “FC Utrecht won de wedstrijd. Een mooie bijkomstigheid, maar de stunt was ook een reden om met FC Utrecht in gesprek te gaan”, zo geeft Maurice Paulusma, Commercial Director Tele2, aan. Rebranding Léon Toet, Directeur Zakelijke Markt T-Mobile: “De keuze om Tele2 bij FC Utrecht te vervangen voor T-Mobile komt voort uit de behoefte om het merk ‘T-Mobile Ondernemen’ nadrukkelijk te positioneren. Dat doen we niet alleen bij FC Utrecht, maar voor heel zakelijk Nederland. Voor de consumentenmarkt blijft de merknaam Tele2 gewoon bestaan. Voor de zakelijke markt gaan we verder onder de naam ‘T-Mobile Ondernemen’. ‘Ondernemen’ en niet ‘zakelijk’, dat is een bewuste keuze. Zo willen we aangeven dat we met onze dienstverlening dichtbij de klant staan. We denken mee met de klant, we zijn benaderbaar, klantgericht en informeel. En dat zorgt ervoor dat we goed bij FC Utrecht passen. Ik vind het gewoon geweldig dat FC Utrecht met ons als sponsor nog meer uit het partnerschap wil halen en dat is geheel wederzijds. Als T-Mobile zijn we experts op gebied van mobiele telefonie. We moesten ons segment uitbreiden met vaste verbindingen voor internet en telefonie. Het is toch fantastisch dat we de kennis en kunde van Tele2 aan T-Mobile kunnen verbinden. Door deze bundeling van expertises worden we een sterke speler op de markt. Als T-Mobile Ondernemen zijn wij dé partner voor het leveren van alle connectiviteitsoplossingen.” Partnerschap Toet: “FC Utrecht heeft eigenlijk de status van cupfighter in Nederland. FC Utrecht is een uitdager, een partij die altijd aanschurkt tegen de gevestigde top 3: Ajax, PSV en Feyenoord. T-Mobile ziet zichzelf ook als een partij die de gevestigde orde bevecht. We zijn een uitdager van de status quo en dan moet je zaken anders aanpakken, dan moet je sneller en slimmer zijn. En dat doet T-Mobile. Voor de vierde keer op rij hebben wij het best geteste mobiele netwerk van Nederland, met een kwaliteit van wereldklasse. Maar dat doen we bijvoorbeeld ook door als eerste een unlimited abonnement te lanceren. Die vechtersmentaliteit herkennen we bij FC Utrecht en is de reden geweest om verder in gesprek te gaan met FC Utrecht. Zodoende staat vanaf het nieuwe seizoen het logo van T-Mobile op de achterkant van het shirt van FC Utrecht. Daarnaast profiteren wij van de ‘Connected Lounge’, de skybox in Stadion Galgenwaard die wij gebruiken als demoruimte van onze producten voor onze zakelijke klanten. En we blijven natuurlijk de connectiviteitspartner van FC Utrecht voor de vaste en mobiele telefonie en internet. In die rol hebben we eraan bijgedragen dat Stadion Galgenwaard een ‘Connected Stadium’ geworden is. Dit houdt in dat wij het stadion ontsloten hebben door middel van de aanleg van een glasvezelring. Samen met andere partners is in het stadion wifi aangebracht om de FC Utrecht- supporter tijdens de wedstrijden een geweldige ervaring te bezorgen.” Zichtbaarheid “De samenwerking met FC Utrecht gaat onze zichtbaarheid in de regio verder vergroten. Door de shirtreclame kunnen we verder werken aan onze merkbekendheid”, geeft Toet aan. ”Ook in en op het stadion zal het logo van T-Mobile vanaf deze zomer te zien zijn. Tele2 heeft in de afgelopen seizoenen als connectiviteitspartner goed invulling gegeven aan de samenwerking met FC Utrecht met ludieke campagnes voor zowel de Business Club als voor de supporters van FC Utrecht. Zo hebben we bij wedstrijden van FC Utrecht tegen wat minder bekende

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=