FC Utrecht businessmagazine, juli 2019
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 31 11 VRAGENAAN… werkwijze. Als G.E. van Dam Grond- en Sloopwerken zijn we ook laagdrempelig. Wij ontzorgen de mensen ook en steken de handen uit de mouwen; we werken gewoon hard. Vermeend: FC Utrecht is een club die opereert ‘vanuit het hart, laagdrempelig en bestaat uit harde werkers. Bij FC Utrecht staan we figuurlijk met onze voeten in de klei, bij Roef is dat letterlijk. 5. Waarom zouden (Utrechtse) ondernemers zich moeten verbinden aan de Business Club van FC Utrecht? Van Beijnum: De meerwaarde is dat je je klanten iets extra’s kunt bieden. Een gezellige middag, samen voetbal kijken en op een andere manier in gesprek met elkaar komen en contact leggen. Dat is de kracht van een Sky- box. Je legt heel gemakkelijk contacten, weet elkaar sneller te vinden en daar kun je je voordelen uit halen. Vermeend: In beginsel komt iedereen voor het voetbal met klanten of relaties. Er is een groep die net zoals Roef komt voor de ontspanning en het voetbal. Bij de andere groep ligt de focus op het netwerken. We zijn een florerende Business Club en de grootste van Midden-Nederland. Elke maand organiseren we netwerk- events. Business Club leden kunnen zich daarvoor opgeven. Ze krijgen dan een naambatch op en vooraf een lijst met deelnemers. Zo kunnen leden aan- geven bij wie ze aan tafel willen zitten: netwerken pur sang dus. Business Club leden kunnen gebruikmaken van een app waar alle leden in staan. Daar kunnen ze afspraken met elkaar maken en nieuws delen. Een groot aantal leden maakt enthousiast ge- bruik van deze mogelijkheid. 6. Probeer de lezers eens duidelijk te maken waar FC Utrecht volgens jullie echt voor staat? Van Beijnum: FC Utrecht staat voor laag-bij-de-grond, toegankelijk en benaderbaar. Vermeend: Als je kijkt naar de kernwaarden van de club, dan kom je al snel uit op strijdvaardig en passie. Daarnaast zijn we maatschappelijk heel betrokken. Dat laatste wordt weleens onderschat; we doen heel veel voor de maatschappij. We zijn nauw betrokken met en in de stad. 7. Wat is het mooiste moment dat jullie bij FC Utrecht hebben meegemaakt? Van Beijnum: De play-offs: de wedstrijd FC Utrecht-AZ. We gingen toen met z’n allen het veld op. En natuurlijk de wed- strijd op 6 november 2011: FC Utrecht- Ajax, waar Utrecht won met 6-4. Dat was een schitterende wedstrijd. Op een gegeven moment dachten we allemaal dat het doek voor Utrecht gevallen was. Ajax maakte toen fout op fout. Ook de keeper van Ajax, Vermeer, was niet in z’n beste doen. Vermeend: Voor mij is de bekerfinale Feyenoord-FC Utrecht een hoogtepunt. Het jaar daarvoor hadden we op een ongelukkige manier van Ajax verloren. Op 1 mei 2003 wonnen we met 4-1 van Feyenoord. We speelden in de Kuip. Het was het laatste jaar van Kuyt. Alles klopte. Ik heb veel wedstrijden gezien, maar dit was een wedstrijd met het karakter van revanche in het kwa- draat. En dan winnen in de Kuip van Feyenoord, vervolgens die rondrit door de binnenstad op open wagens. Dat is toch schitterend! 8. Welke dromen hebben jullie nog voor FC Utrecht in de toekomst? Van Beijnum: Mijn droom? Dat FC Utrecht de top bestormt en uitkomt bij de eerste drie. Vermeend: Ik bekijk het altijd vanuit een commercieel oogpunt. Mijn wens is iedere 14 dagen een uitverkocht stadion. Het is geweldig om een vol stadion te hebben. Dit jaar hebben we onze Business Club tribune al zes- maal uitverkocht. Dat is echt wel een unicum. We doen het op zakelijk gebied heel goed. Onze Business Club trekt nog steeds nieuwe leden aan. De Busi- ness Club bruist als nooit tevoren en de Skyboxen zitten bomvol. Sportief gezien doen we het ook hartstikke goed. We hebben de finale van de play-offs gewonnen, waardoor we ‘Europa in gaan’. 9. Hoe belangrijk is de maatschap- pelijke rol die een bedrijf of club vervult? Van Beijnum: Vind ik heel belangrijk. Ik vind het eigenlijk een morele plicht van ieder bedrijf. Als het kan moet je een maatschappelijk initiatief ondersteunen. Het is goed om iets terug te doen voor de maatschappij. Wij doen zelf ook heel veel aan sponsoring: van de plaatselijke voetbalclub, de hardloopvereniging, korfbalvereniging tot aan de Rijnweek, onze feestweek. Daarnaast doneren we ook regelmatig aan goede doelen. Bekerfinale Feyenoord – FC Utrecht in de Kuip, 24 april 2016
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=