FC Utrecht businessmagazine, juli 2019
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 19 MOGELIJKHEDEN SPORTSPONSORING Met ruim 350 aangesloten bedrij- ven beschikt FC Utrecht over een krachtig ondernemersnetwerk. Steeds vaker kiezen leden ook voor aanvullende communicatie; van LED-Boarding en maatschap- pelijke acties tot online acti- vaties. De club wil deze impact verder uitbreiden. “Er zijn tal van mogelijkheden om het merk en netwerk van FC Utrecht commer- cieel in te zetten.” TEKST: HANS HAJÉE / FOTOGRAFIE: FRANK ZILVER MERK ÉN NETWERK MET MEERWAARDE FC UTRECHTWIL ZAKELIJKE IMPACT NOG VERDER VERGROTEN Zakelijk is FC Utrecht al geruime tijd in de winning mood. “Onze groei houdt aan,” zegt Jasper Jacobs, Sales & Marketing Coördinator bij FC Utrecht Business. Bijna alle skyboxen in Stadion Galgenwaard zijn bezet. “En de Business Seats waren niet alleen bij de top-3 wedstrijden tegen Ajax, PSV en Feyenoord, maar ook bij FC Groningen en Vitesse uitverkocht. Een thematische invulling zorgde daarbij voor extra animo.” Op de shirts waren alle posities gevuld. Naast Zorg voor de Zaak hadden ook Tele2, HiKOKI, DASSY en Ready to Eat een plek op de tenues. “Eerstgenoemde twee bedrijven zijn al jarenlang als sponsor aan FC Utrecht verbonden. Die continuïteit benadrukt de waarde die zij hechten aan ons partnership.” Kijkje in de keuken Het merendeel van de bedrijven is in de eerste plaats lid van FC Utrecht Business vanwege het netwerk. “Zij ontvangen relaties en leggen nieuwe contacten, zowel rondom de wedstrijden als tijdens onze evenementen. Denk bijvoorbeeld aan business lunches, bedrijvenvoetbal, het Oktoberfeest en een barbecue met spelers en technische staf. Ook keerde dit jaar de FC Utrecht Golfdag terug op de agenda; een gigantisch succes!” Daarnaast zijn bedrijfsbezoeken gewaardeerde events. “Leden geven hiermee een kijkje in hun keuken.” Meer exposure Jacobs ziet een toename van bedrijven die naast het lidmaatschap aanvullende communicatiemiddelen inzetten. “Zoals bordreclame, een traditioneel instrument dat met LED-Boarding een enorme impuls kreeg. Hierdoor is het mogelijk je te richten op bezoekers in het stadion of op heel voetbalminnend Nederland.” Het bereik van de Eredivisie vertoont een stijgende lijn. “Dat komt door de hogere kijkcijfers van de samenvattingen en het groeiende aantal abonnees op Fox Sports.” Bedrijven die kiezen voor boarding bij FC Utrecht krijgen een gedetailleerd overzicht van de resultaten. “Nielsen Sports meet hoe lang reclame-uitingen in beeld zijn. Ook registeren zij de kwaliteit van deze zichtbaarheid door een mediawaarde te bepalen die samenhangt met de grootte en duur ervan. Vrijwel alle sponsoren zagen dit seizoen hun exposure toenemen ten opzichte van het vorig seizoen.” Tijdens de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard droegen de FC Utrecht-spelers de namen van mantelzorgers op hun shirts.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=