FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
47 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 INNOVATIE digitaal van de partij, en dan moet je denken aan leden van de Business Club, prospects en stakeholders. De interesse was enorm.” Jacobs: “Algemeen Directeur Thijs van Es opende het event en nam deelnemers mee in de toekomstvisie van de club. Hij lichtte toe waarom het Innovatieplatform perfect binnen deze strategie past. Daarna stonden er vier inspiratiesessies op de rol, waarbij de vier kernthema’s van het Innovatieplatform behandeld werden.” Amelink: “Het doel was om het platform op impactvolle wijze te lanceren, en dat was absoluut bereikt. De reacties van organisaties die naar aanleiding van de kick-off geïnteresseerd zijn om mee te gaan denken, zijn overweldigend.” Heeft dat ook al tot daadwerkelijke Innovatiepartners geleid? Jacobs: “Absoluut. Het Innovatieplatform is al volop in beweging. Met onze drie partners T-Mobile, ENGIE en LINKIT worden al diverse projecten in gang gezet. Met T-Mobile rollen wij bijvoorbeeld diverse innovaties en slimme oplossingen uit. T-Mobile is niet alleen trotse hoofdsponsor van FC Utrecht, maar wil ook samen met de club innoveren binnen verschillende thema’s. Daarvoor heeft T-Mobile onder meer een nieuw Innovatiecentrum gebouwd in Stadion Galgenwaard, waar we samen met onze klanten en prospects innovatieve ideeën verder kunnen uitwerken. Denk bijvoorbeeld aan een digitale escape room, VR initiatieven, een 5G game en slimme parkeersensoren voor het stadion.” Amelink: “En ENGIE wil, als Innovatiepartner, een voortrekkersrol vervullen met hun duurzame oplossingen op het gebied van techniek en energie rondom het stadion. Dat vraagt nieuwe oplossingen, en combinaties vanuit verschillende sectoren. ENGIE vindt in het Innovatieplatform het vertrouwen, maar vooral het lef om nieuwe dingen te doen. Daarnaast heeft LINKIT zich aangesloten. Die Utrechtse organisatie is in haar 23-jarige bestaan altijd nauw verbonden geweest met sport en is er trots op om nu samen met FC Utrecht de handen ineen te slaan en samen met hun dataspecialisten te bouwen aan een voetballab. In dat lab worden alle beschikbare data van de teams van FC Utrecht gemonitord en geanalyseerd, en dat geeft extra inzichten voor nu en de toekomst.” En wat nu als iemand dit leest en denkt: bij dit prachtige platform wil ik mij met mijn bedrijf ook aansluiten? Amelink: “Ons doel is om de komende tijd zoveel mogelijk bedrijven, kennisinstellingen en start-ups aan elkaar te koppelen, waarbij zowel de gemeenschap als onze voetbaltak middels innovaties verder wordt gebracht. Wie meer over het platform wil weten kan een kijkje nemen op www.fcutrecht. nl/innovatieplatform, of contact met mij opnemen via 06 – 46 15 43 39 of e-mail: n.amelink@fcutrecht.nl. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=