FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
43 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 INNOVATIE ‘MET INNOVATIEPLATFORM WILLEN WE SHOWCASE BOUWEN’ FC Utrecht is uit op verdere ontwikkeling, zowel binnen als buiten de lijnen. Een van de motoren die deze voorwaartse beweging aandrijven: het Innovatieplatform. Een gesprek over dit initiatief met Manager Business Development en Innovatie Niek Amelink en Coördinator B2B Marketing Jasper Jacobs van FC Utrecht. Tekst: Dick Teunen / Fotografie: Kevin Verkruijssen, Frank Zilver ‘FC Utrecht lanceert Innovatieplatform’, stond er eind 2020 op de website van FC Utrecht. Voordat we het gaan hebben over wat dat precies inhoudt; van waaruit is het ontstaan? Niek Amelink: “Utrecht is één van de meest competitieve regio’s van Europa, de stad staat in de top 3 boven Londen en onder Stockholm. Daarnaast is de stad Utrecht in Nederland één van de snelst groeiende steden, de komende jaren komen er 100.000 inwoners bij. Ook FC Utrecht is enorm in ontwikkeling. In onze groeistrategie werken wij aan een topvoetbalclub vanuit het hart. Wij zijn kennis gedreven, slim, fit en continu op zoek naar verbinding.” Jasper Jacobs vult aan: “Binnen onze club willen wij zowel op als buiten het voetbalveld door ontwikkelen. Dat willen wij samen doen met partners, hiervoor hebben het FC Utrecht Innovatieplatform opgericht. Binnen dit unieke concept werken wij samen met kennisinstellingen, overheid, corporates en start-ups. Door de ontwikkelingen in dit gebied en het samenbrengen van publiek en private organisaties willen wij een showcase bouwen in Utrecht en Nederland.” Op 2 december proostten vlnr Bert Peters (LINKIT), Martijn Teekens (T-Mobile), Thijs van Es (FC Utrecht) en Jeanke van der Haar (ENGIE) op de kick-off van het FC Utrecht Innovatieplatform.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=