FC Utrecht businessmagazine, januari 2021

31 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 ELF VRAGEN AAN te zorgen dat we op een verantwoorde manier zoveel als mogelijk onze werkzaamheden kunnen doen.’ Schulte: ‘Door de (online) business events die FC Utrecht organiseert, blijven we betrokken bij de club. Door aanwezig te zijn houd je contact met elkaar en blijf je in beeld. Zakelijk staan de contacten met FC Utrecht op een laag pitje. Door corona kunnen bijvoorbeeld de scouts minder makkelijk reizen. Voor onszelf heeft corona veel betekend. Onze branche ligt heel erg onder vuur. Wat wij bieden, wordt eigenlijk niet meer geleverd. Vluchten zijn er amper en de landen staan allemaal op code oranje. Wij hebben gelukkig een brede klantenportefeuille en daar zitten bedrijven tussen die nog wel gebruikmaken van onze diensten. Alleen onze evenementenpoot ligt vrijwel stil. We zijn daarom online events gaan organiseren, hebben een nieuwe online bookingtool ontwikkeld en hebben deze in de afgelopen maanden grondig kunnen testen en uitrollen. Deze periode gebruiken we ook voor het versterken van onze relaties en het winnen van nieuwe klanten. Bedrijven nemen nu hun huidige leveranciers onder de loep en dan merk je dat de ‘duty of care’ een heel belangrijk aspect is en dat daar nu andere keuzes gemaakt worden.’ 9. Hoe belangrijk is de maatschappelijke rol die een bedrijf of club vervult? Schulte: ‘FC Utrecht is een club die veel op maatschappelijk gebied doet. En als je dat dan doet door bijvoorbeeld een Willem Janssen en Mark van der Maarel in te schakelen, dat vind ik heel positief! Als bedrijf vinden we het ook belangrijk om niet alleen commercieel bezig te zijn, maar je ook in te zetten voor de maatschappij. Dat proberen wij op allerlei manieren. Wij geven ons personeel één dag per jaar vrij om iets te doen voor een goed doel. Afgelopen jaar was dat Stichting Jarige Job. Daarnaast stellen we als het kan een prijs ter beschikking bij benefiets. Ook met Koningsdag doen we wat voor de mensen in verzorgingshuizen in Alkmaar en Almere, waar onze kantoren gevestigd zijn.’ Prins: ‘Die maatschappelijke betrokkenheid van FC Utrecht zorgt voor een groot draagvlak in de regio. Als ik sociale betrokkenheid vertaal naar mijn eigen bedrijf, dan proberen Tommie van Alphen, namens FC Utrecht, en Tessa Schulte (THL Travel) hebben bij de start van het seizoen hun partnership met twee seizoenen verlengd. Hiermee blijft het in Alkmaar gevestigde bedrijf tot en met 2021/2022 aan de club verbonden als Official European Travel Partner.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=