FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
29 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 ELF VRAGEN AAN 6. Probeer de lezers eens duidelijk te maken waar FC Utrecht volgens jullie echt voor staat. Schulte: ‘FC Utrecht is een no-nonsense-club, eerlijk, oprecht en vanuit het hart. Het is een club van verbinden in alle opzichten met iedereen binnen en buiten de club. FC Utrecht is een volksclub waar de mensen van houden.’ Prins: ‘Ik denk dat FC Utrecht er goed in slaagt om het middelpunt te zijn, zowel op sportief als op zakelijk gebied. Daarnaast toont FC Utrecht ook het sociale gezicht in de stad en de regio. Ik vind het knap dat ze er veel tijd en energie in steken om de selectiespelers en de staf te betrekken bij activiteiten. Die sociale betrokkenheid vind ik echt een meerwaarde. Een voorbeeld daarvan is de attentie voor de seizoenkaarthouders en de Business Club leden in deze tijd! FC Utrecht doet er alles aan om de club bij elkaar te houden en ze laten ook hun sociale gezicht zien aan mensen die het wat minder hebben. En dat zie je terug in de twee slogans: ‘Vanuit het hart’ en ‘FC Utrecht zijn we samen’. Het is dus niet alleen het voetbal, het is meer dan dat.’ 7. Wat is het mooiste moment dat jullie bij FC Utrecht hebben meegemaakt? Schulte: ‘Wij zijn pas anderhalf jaar met FC Utrecht verbonden. Dat is redelijk kort, waarvan driekwart stillag door corona. Sportief gezien vond ik de winst op Ajax voor de beker, vorig seizoen, het allermooiste. Voor onszelf vond ik het trainingskamp naar La Manga een geweldige ervaring. Je gaat er met 50 Business Club leden naartoe; je kunt op een ‘low profile-manier’ nieuwe mensen leren kennen en relaties opbouwen. Ja, dat was voor ons als nieuw lid van de Business Club een heel mooi moment.’ Prins: ‘De mooiste momenten vond ik toch wel de Europese wedstrijden. Het is 10 jaar geleden dat FC Utrecht tegen ploegen als Celtic, Liverpool en Napoli mocht spelen. Het mooiste moment van de afgelopen tijd vond ik toch wel de overwinning op AZ in de nacompetitie, waardoor we alsnog Europa in gingen. In de uitwedstrijd verloor FC Utrecht van AZ met 3-0, thuis won FC Utrecht met 3-0 en werd uiteindelijk na strafschoppen de winnaar.’ 8. Hoe blijven jullie betrokken bij de club in deze coronatijd en hoe gaat het binnen jullie eigen organisatie in deze tijd? Prins: ‘De betrokkenheid bij de club is voor mij vrij gemakkelijk. Wij doen zaken met elkaar. Ik kom nog weleens in het stadion om zaken te bespreken. Daar ben ik heel blij om, want de Business Club en de voetbalwedstrijden mag je nu niet meer bezoeken. Door corona zitten er voor ons bedrijf wel een aantal dingen tegen, maar wij hebben gelukkig een vrij brede portefeuille waardoor we een deel van de klap op hebben kunnen vangen. Maar we worden absoluut geraakt. Vanuit mijn ondernemerschap ben ik continu bezig om de schade zoveel mogelijk te beperken en ervoor Bij een wedstrijdbezoek gaat het mij er vooral om, op een informele manier mijn netwerk uit te breiden, nieuwe mensen te ontmoeten en die mensen ook echt te leren kennen. FC Utrecht is de verbindende factor, want we hebben allemaal dezelfde passie,’ aldus Peter Prins, eigenaar van Prins Schoonmaakdiensten.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=