FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
28 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 ELF VRAGEN AAN belangrijker zijn dan het meenemen van zakelijke relaties naar de wedstrijd. Het gaat mij er vooral om, op een informele manier mijn netwerk uit te breiden, nieuwe mensen te ontmoeten en die mensen ook echt te leren kennen. Ik ben echt iemand die zaken doet met mensen uit mijn netwerk. FC Utrecht is de verbindende factor, want we hebben allemaal dezelfde passie.’ Schulte: ‘Voor ons is het wedstrijdbezoek relatiebeheer van onze bestaande klanten. Daarnaast doen we zelf veel binnen de club en gaan we ernaartoe om te netwerken en andere ondernemers te leren kennen. De Business Club is heel informeel. De mensen bij FC Utrecht en de Business Club zijn heel toegankelijk. Het is laagdrempelig en iedereen staat erop eenzelfde manier in: geen keiharde sales. Je leert op deze manier mensen op een andere manier kennen. Als je iets nodig hebt, dan kijk je eerst binnen het netwerk. Ook wij zijn heel erg van het gunnen.’ 5. Waarom zouden ondernemers uit de regio Utrecht zich moeten verbinden aan de Busi- ness Club van FC Utrecht? Prins: ‘De Business Club van FC Utrecht is een mooie manier om op een informele manier je zakelijke netwerk te vergroten met een gezamenlijke hobby: het voetbal. De accountmanagers spelen daar een grote rol in; ze weten wie je bent en ze zijn door de FC Utrecht-kostuums heel zichtbaar. Er is altijd wel iemand die de tijd voor je neemt. Als deze ingrediënten je aanspreken, dan is dit een prachtige manier om je zakelijke netwerk uit te breiden.’ Schulte: ‘Die toegankelijkheid van de club en de accountmanagers spreekt ons ook erg aan. Iedereen kent je en maakt even een praatje. Wat ik ook geweldig vind, is dat als er door de Business Club een event georganiseerd wordt, je veelal de vraag krijgt bij wie je aan tafel wil zitten. Je kunt dan jouw voorkeuren doorgeven en meestal slagen ze er dan ook in om je bij die bedrijven aan tafel te zetten. FC Utrecht organiseert veel voor de Business Club leden en probeert zo connecties te leggen.’ Tessa Schulte, medeoprichter van THL Travel: ‘Voor ons is het wedstrijdbezoek relatiebeheer van onze bestaande klanten. Daarnaast doen we zelf veel binnen de club en gaan we ernaartoe om te netwerken en andere ondernemers te leren kennen.’
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=