FC Utrecht businessmagazine, januari 2021

27 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 THL en Prins Schoonmaakdiensten, twee leden van de FC Utrecht Business Club, aan het woord over hun relatie en ervaringen met en binnen de club. Tessa Schulte, medeoprichter van THL Travel, startte het bedrijf in 2004 samen met Henk Haverkort (inmiddels met pensioen) en Lourens Stamhuis. De letters van het bedrijf verwijzen dan ook naar de voornamen van de oprichters, maar ook naar The Highest Level. THL Travel is dé zakelijke reispartner met alle services van deur tot deur; denk aan de vlucht, het hotel, autohuur, de trein, de taxi, de ferry, transfers, visa en verzekeringen. Daarnaast biedt THL Travel groepsreizen, Sports & Events, Meeting Solutions, Leisure en Payment Solutions aan. Peter Prins is eigenaar van Prins Schoonmaakdiensten, een bedrijf dat in 1976 opgericht werd door zijn oom Tino. Prins Schoonmaakdiensten richt zich vooral op de schoonmaak van kantoren en bedrijven, scholen en gezondheidszorg, woningbouw en VvE’s, sport en recreatie, transport- en autobedrijven, industrie en handel. Tekst: Vrougje Fikke / Fotografie: Frank Zilver 11 VRAGEN AAN… TESSA SCHULTE EN PETER PRINS 1. Hoe zijn jullie met FC Utrecht in aanraking gekomen? Schulte: ‘Wij zijn inmiddels vijf seizoenen Travel Partner bij AZ. Mijn compagnon en ik zijn allebei voetbalfanaten en vonden het leuk om meer voetbalclubs te benaderen. Lourens is Fries van origine en hij wilde sc Heerenveen graag in ons portfolio. Dat is drie jaar geleden gelukt. Zelf woon ik in Amersfoort. John van den Brom is ook Amersfoorter en rondom de periode dat hij van AZ naar FC Utrecht ging, hebben wij ook FC Utrecht benaderd. Sinds anderhalf seizoen zijn we European Travel Partner en Business Club lid van FC Utrecht.’ Prins: ‘Een aantal van mijn zakelijke vrienden hebben een skybox bij FC Utrecht. Zo’n zeven/ acht jaar geleden ging er iemand weg en toen werd ik gevraagd om erbij te komen. Ik was natuurlijk al wel vaker voor een wedstrijd in het stadion geweest, maar nog nooit als seizoenkaarthouder. Dit aanbod kon ik niet afslaan, want het is erg leuk om met die mannen samen naar het voetbal te kijken. Ook buiten het voetbal om doen we allerlei dingen, zoals golfen, skiën en gezellige avondjes uit. FC Utrecht is de verbindende factor.’ 2. Hoe omschrijven jullie de samenwerking tussen jullie en FC Utrecht? Prins: ‘De samenwerking met FC Utrecht is heel prettig. Wij hebben veel nieuwe contacten opgedaan in de Business Club. Daarnaast hebben we een zakelijke connectie, omdat wij de schoonmaak op trainingscomplex Zoudenbalch verzorgen. We onderhouden dus nauw contact met FC Utrecht en dat is heel fijn. We begrijpen elkaar en we zijn blij met de samenwerking. Ik hoop dat we dat nog lang zo houden!’ Schulte: ‘Wij vinden het een fantastisch partnership. De contacten zijn heel warm, persoonlijk en oprecht en de mensen van FC Utrecht zijn heel betrokken. Er wordt altijd meegedacht. Bij ons is het ook tweeledig: we zijn Business Club lid en European Travel Partner. FC Utrecht is onze klant voor al hun zakelijke reizen.’ 3. Waar liggen de raakvlakken tussen jullie en FC Utrecht? Schulte: ‘Wij herkennen ons in de cultuur van FC Utrecht: met elkaar, voor elkaar en vanuit het hart. Ook wij hechten veel waarde aan persoonlijke relaties. Voor ons is goed en veelvuldig contact met klanten belangrijk. En dit zie je bij FC Utrecht ook. We staan allebei voor die betrokkenheid en warmte en dat voelt gewoon goed.’ Prins: ‘Ik sluit me daar in grote lijnen bij aan. Op professioneel gebied hebben we zeker raakvlakken met FC Utrecht, omdat we allebei de top willen bereiken en die ook vast willen houden. Wij op zakelijk gebied en FC Utrecht voornamelijk op sportief en voetballend vlak. Daarnaast waardeer ik de sociale en regionale betrokkenheid van de club.’ 4. Met welk doel zijn jullie ingestapt in de FC Utrecht Business Club? Prins: ‘In de beginjaren nam ik zakelijke relaties mee naar de wedstrijden. Al snel kwam ik tot de conclusie dat het bij de wedstrijden tegen de grote namen als Ajax, Feyenoord en PSV niet zo moeilijk was om relaties mee te nemen, maar dat het een stuk lastiger was bij de wedstrijden tegen lager geklasseerde ploegen. Voor mij is het nu echt een middag of avondje uit, waarbij de contacten met mijn netwerk binnen FC Utrecht ELF VRAGEN AAN

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=