FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
‘In het tijdperk van intelligente connectiviteit is het de ambitie van OPPO om zowel lokaal als internationaal te blijven investeren in het creëren van impactvolle producten en het ontwikkelen van grensverleggende (5G) technologieën,’ aldus Marc van den Dool, Commercieel Directeur OPPO Nederland. 24 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 NIEUWE OFFICIAL PARTNER STELT ZICH VOOR Met onze aanwezigheid in het straatbeeld, bij telefoonaanbieders en bij grote events willen we de Nederlandse consument laten zien dat wij onze Nederlandse groei serieus nemen. Het Official Partnership met FC Utrecht helpt daar zeker bij. Als de consument ziet dat je je als sponsor met een club als FC Utrecht verbindt, wekt dat vertrouwen op. We worden steeds meer zichtbaar; we zijn te vinden in de shop-in-shops in de MediaMarkt, werken samen met National Geographic, maar ook op de televisie in de reclameblokken rond het programma The Voice of Holland.’ Innovatief merk Van den Dool: ‘OPPO is een innovatief smart device merk. Wij steken heel veel geld in innovatie om de nieuwste technologieën naar de consument te brengen. Dit betekent smartphones met goede camera’s, geschikt voor 5G, mooie vloeiende schermen, snel laden, prachtig design en natuurlijk gebruiksvriendelijke software. Sinds kort hebben we een aantal IoT-producten op de Nederlandse markt gelanceerd, zoals een smartwatch en draadloze premium headphones. Wij hebben betrouwbaarheid hoog in ons vaandel staan en willen dicht bij de consument staan. Daarom staat ons eigen personeel in de shop-in-shopwinkels in de MediaMarkt. Koop je daar een toestel, dan kun je bij vragen of problemen daar ook weer terecht. We willen absoluut niet die vluchtige speler zijn, maar juist die partij waar je een goed gevoel bij hebt!’ OPPO en FC Utrecht ‘Voetbal is voor veel mensen de verbindende factor en OPPO is een merk dat dicht bij de klanten staat. Voor diezelfde klanten is sport een belangrijke uitlaatklep of een plek om met elkaar te genieten van een gezamenlijke passie. Sport, en zeker voetbal, brengt mensen bij elkaar. Dat is ook iets wat wij als OPPO beogen en uit willen stralen. Daarnaast past de ambitie van FC Utrecht heel goed bij ons. FC Utrecht berust niet in de huidige positie, heeft grote plannen en timmert aan de weg. Het is logisch dat wij als innovatief merk ons met zo’n club willen verbinden. Wij hebben als OPPO ook een winnaarsmentaliteit. Sinds het begin van OPPO in Nederland zijn we hard gegroeid en we staan sinds oktober 2020 in de top 3 van de smartphonefabrikanten in Nederland. Dit hebben we onder andere ook te danken aan een ambassadeur, T-Mobile, die ons ook in contact heeft gebracht met FC Utrecht.’ Technologie als kunstvorm Van den Dool: ‘Technologie als kunstvorm is het uitgangspunt bij OPPO en wat we hiermee bedoelen, is dat je kunt investeren in diverse technologieën en heel innovatief kunt zijn, maar als het product niet met liefde en passie gemaakt is en niet op de consument afgestemd is, dan zul je die consument niet bereiken. In het tijdperk van intelligente connectiviteit is het de ambitie van OPPO om zowel lokaal als internationaal te blijven investeren in het creëren van impactvolle producten en het ontwikkelen van grensverleggende (5G) technologieën. Onze producten worden door ervaren vaklui gemaakt en met liefde ontworpen.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=