FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
21 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 IMPULS LOUNGE, HET KLOPPEND HART VAN FC UTRECHT ‘Centrale ontmoetingsplek’ Maar hoe betekenisvol de nieuwe naam van de maatschappelijke box ook is, het gaat natuurlijk toch om de inhoud. Wat is de meerwaarde van de Impuls Lounge? ‘De lounge is vooral de centrale ontmoetingsplek van de maatschappelijk partners van FC Utrecht, waarvan een groot deel is aangesloten bij de box’, zegt Sanne Pater, relatiemanager partnerships maatschappelijk FC Utrecht. ‘Bij de thuiswedstrijden ontmoeten de ondernemers elkaar in de lounge, delen hun kennis, brengen elkaar op ideeën en praten echt niet alleen over zaken en voetbal. Wij zorgen in overleg met de partners voor relevante en inspirerende thema’s met vaak een boeiende spreker en niet te vergeten hoogwaardige catering.’ Het verschil maken Omdat de partners vaak gasten meenemen, ontstaan er bijna vanzelf nieuwe ideeën en initiatieven. Sanne heeft daarvan wel een mooi voorbeeld. ‘We hadden afgelopen september, bij de enige thuiswedstrijd met publiek, op initiatief van Vincent van Voorden van IT4Kids een discussie over initiatieven in krachtwijken, waarmee wij in de gemeente Bunnik en de gemeente Vijfheerenlanden pilots hadden’, vertelt ze. ‘Vincent had wethouder Marcel Fluitman uitgenodigd en die raakte erg onder de indruk van wat wij in die gemeenten deden. ‘Dat kunnen we bij ons in Zeist bij Vollenhove ook wel gebruiken’, zei hij. Ter plekke hebben we een afspraak gemaakt om online een plan te presenteren en ‘FC Utrecht in de Wijk’ wordt naar verwachting binnenkort in deze wijk uitgerold. Samen met maatschappelijk partner IT4Kids zetten we daar de Trukendoos in om kinderen in deze krachtwijk meer in beweging te krijgen. Zo zie je hoe dingen samen komen en concrete initiatieven ontstaan waardoor we echt het verschil kunnen maken.’ En ook de bijeenkomsten met a.s.r. rond de ‘Week van het geld’ eind 2019 en de digitale kick off van het Innovatieplatform afgelopen december staan Sanne nog helder voor de geest als inhoudelijk sterke voorbeelden. Acties vanuit het hart De thuiswedstrijden van FC Utrecht zijn de vaste momenten dat de partners van de Impuls Lounge elkaar ontmoeten, maar dat gebeurt ook buiten het stadion. Zo organiseerden Sanne en Paul afgelopen september voor de partners een stadswandeling in Utrecht (met gidsen en op gepaste afstand), die eindigde in de Michaëlskapel van de Domtoren. Daar werd toen officieel de nieuwe naam Impuls Lounge gepresenteerd. Verder worden er geregeld bedrijfsbezoeken gehouden. Zodra de omstandigheden het toelaten, staan onder meer bezoeken aan het Centraal Militair Hospitaal, Tentoonstelling 300 jaar a.s.r. en het bedrijfsbezoek van ‘Future Groep’ op het programma. FC Utrecht ontplooide het afgelopen jaar – vooral ingegeven door de Coronacrisis – tal van initiatieven vanuit het platform ‘Acties vanuit het hart’, waaraan de partners van de Impuls Lounge veelvuldig hun medewerking verleenden. ‘We zijn onder meer bij het Daan Theeuwes Centrum in Woerden geweest om maaltijden te brengen, hebben laptops bezorgd bij kinderen die ze nodig hadden voor gedegen thuisonderwijs, zijn diverse keren in actie gekomen voor de Voedselbank Utrecht en hebben supporters in het zonnetje gezet die een steuntje in de rug konden gebruiken. Bij al die acties konden we rekenen op de partners en relaties van FC Utrecht’, vertelt Sanne Pater. ‘In wat voor vorm dan ook. Ze zorgden bijvoorbeeld voor het beschikbaar stellen van een hoogwerker, het funden van een project, vervoer, voor ingrediënten of gewoon voor support.’ ‘Actief verder bouwen’ FC Utrecht is maatschappelijk actief en zeer betrokken bij de regio Utrecht. Vanwege de komst van het nieuwe trainingscomplex voor het eerste elftal in Overvecht hebben wij onder leiding van Jens Broetzmann en Paul Takken een brainstormsessie opgezet tijdens de kick off van het FC Utrecht Innovatieplatform. Doormiddel van ‘Design Thinking’ hebben de experts van AgileWerk de belangrijkste maatschappelijke kansen samen met de deelnemers geïnventariseerd. De komende maanden zullen hieruit diverse impulsen voor de wijk Overvecht worden opgestart. Sanne: ‘We bouwen samen met een groep gevarieerde ondernemers aan een mooiere toekomst van Utrecht. En uiteraard zijn we op zoek naar bedrijven en organisaties die ook een bijdrage zouden willen leveren aan dergelijke initiatieven.’ DE HUIDIGE PARTNERS VAN DE IMPULS LOUNGE ZIJN: AgileWerk - a.s.r. - De Bosscherwaarden - DHL - Future Groep - Jacobs Douwe Egberts - JUIZZ - Philadelphia - Schoonderbeek - Stichting IT4Kids - Utrecht Marketing - Yarden Wij komen graag in contact met bedrijven die zich ook willen aansluiten bij de maatschappelijke tak van FC Utrecht. Neem daarvoor vrijblijvend contact op met Sanne Pater: s.pater@fcutrecht.nl In september van het afgelopen jaar werd de nieuwe naam van de maatschappelijke skybox, de Impuls Lounge, gepresenteerd.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=