FC Utrecht businessmagazine, januari 2021
13 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 HOOFDSPONSOR ÉN INNOVATIEPARTNER inspelen op alle communicatievraagstukken die bij onze klanten leven. Het Innovation Center is een multifunctionele ruimte die we voor veel doeleinden in kunnen zetten. Het voornaamste doel is om klanten te inspireren en mee te nemen in de wereld van de innovatieve technologie.’ Digitale transformatie ‘Corona zorgt ervoor dat de digitale transformatie bij onze klanten urgenter is geworden. Tegenwoordig staan de volgende onderwerpen centraal: ‘Hoe zorg ik ervoor dat mijn mensen goed samen kunnen werken, hoe blijf ik optimaal bereikbaar voor mijn klanten, hoe kan ik als organisatie digitaal doorontwikkelen en hoe realiseer ik een efficiëntere bedrijfsvoering?’ Inmiddels hebben we een groep van acht adviseurs die, met hun kennis en expertise, onze klanten helpen bij het structureren en vormgeven van hun digitale transformatie. Wij assisteren onze klanten de juiste stappen te nemen en daarbij is de techniek niet leidend; die is eigenlijk ondergeschikt. De techniek is een middel om het probleem op te lossen. Belangrijk is om samen met de klant het vertrekpunt in kaart te brengen en dan te kijken welke stappen gemaakt kunnen worden om het uiteindelijke doel te behalen. Ons Innovation Center is daar de beste plek voor. Het is een ruimte die inspireert, waar we klanten vanuit meerdere invalshoeken laten zien hoe hun vraagstukken opgelost kunnen worden. Daarbij kijken we altijd naar een oplossing die past bij de klant. We pakken de rol op van ‘trusted advisor’ waarbij we onze klanten ondersteunen om hun wensen en ambities te verwezenlijken en dit in de juiste volgorde te doen met de juiste stappen. Het is heel belangrijk om te kijken welke technologie past bij de oplossing van het vraagstuk en dan ook nog passend bij het bedrijf.’ Partner ecosysteem ‘T-Mobile werkt samen met partners die dezelfde klantgerichtheid en intentie hebben. Dit noemen we ons partner ecosysteem. Een mooi voorbeeld hiervan is een partner die gespecialiseerd is in de domotica voor de zorg. Wij zijn geen domoticaspecialist, maar wel sterk in het organiseren van connectiviteit. Hoe mooi is het om dan om samen te werken aan een klantgerichte oplossing. En dit is slechts één voorbeeld. T-Mobile heeft ondernemen in het DNA. We zoeken voortdurend dit soort driehoekjes op om vraagstukken vanuit connectiviteit te beantwoorden, waarbij wij als T-Mobile de regie en controle in handen houden.’ 5G ‘T-Mobile heeft het meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland. Onlangs ontvingen we voor de vijfde keer op rij een prijs. En inmiddels hebben we een landelijk dekkend 5G-netwerk. In ons Innovation Center kunnen we onze klanten laten zien hoe 5G bij kan dragen aan de verbetering van de bedrijfsprocessen en dat 5G nog veel breder ingezet kan worden voor bijvoorbeeld Internet of Things-oplossingen of bij critical communications. Bij IoT-innovaties kun je denken aan het verzamelen van data door sensoren, waardoor bedrijfsprocessen gemakkelijker geautomatiseerd kunnen worden. 5G zorgt dus voor een verbreding van de mogelijkheden. Nieuw is dat we in ons Innovation Center kunnen experimenteren met de 3,5 gigahertz-frequentie; een testomgeving waarmee we onze klanten laten zien wat er voor nieuwe toepassingen in de toekomst mogelijk zijn. Zo komt de ervaring van virtual reality steeds dichterbij. Stadionbeleving Virtual reality draagt ook bij aan een geheel nieuwe beleving in het stadion. FC Utrecht is immers in de eerste plaats voetbal. Daarom zijn we als innovatiepartner daar ook mee bezig. Hoe kunnen we bijvoorbeeld de stadionbeleving van de supporters verbeteren? Met behulp van ons 5G-netwerk kunnen we tal van toepassingen uitrollen in Stadion Galgenwaard. We zijn bezig met sensoren op de parkeerplaats voor de deur, met een leuke vorm van interactieve datatracking van de spelers op het veld en op termijn kunnen we de drukte bij de toegangshekken monitoren en eventueel omleiden. Ook leuk, zo hebben we bij de receptie in het stadion aan de reeds bestaande wandposters middels augmented reality een digitale prijzenkast en een FC Utrecht-quiz toegevoegd. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden. Alles gaat in samenspraak met FC Utrecht. Voor de jeugdelftallen die op Zoudenbalch spelen, hebben we de livestreams mogelijk gemaakt, zodat de familie de wedstrijden in deze Coronatijd thuis kan volgen. We
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=