FC Utrecht businessmagazine, juli 2020
31 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 ELF VRAGEN AAN Hoogendoorn: ‘Ik reserveer een percentage van mijn omzet voor goede doelen. Daarnaast lever ik een fysieke bijdrage door een aantal pro deo-projecten te doen. Bij ‘Taal doet meer’ in Utrecht coach ik een aantal mensen die vanuit een andere achtergrond in Nederland zijn gekomen en geen werk kunnen vinden. In 2016 zat mijn vader, die een jaar eerder een hersenbloeding had gehad, in de Charitybox. Dat is mijn persoonlijke verbondenheid met FC Utrecht. FC Utrecht heeft altijd midden in de samenleving gestaan. En die maatschappelijke betrokkenheid maakt dat je gewoon trots bent om lid te zijn van een club die oog heeft voor het maatschappelijke en dat dan ook nog ten uitvoer brengt. 10. Hoe is het onderlinge teamgevoel binnen de Directors Lounge? De Zeeuw: ‘De onderlinge betrokkenheid is goed. Je ziet dat mensen elkaar opzoeken tijdens de wedstrijd, maar ook daar buiten. Daarnaast vind ik het geweldig dat er nu tweemaal per jaar, speciaal voor de Directors Lounge, een event georganiseerd wordt. Het is duidelijk dat dit gewaardeerd wordt, want de opkomst is altijd groot.’ Hoogendoorn: ‘Mijn eerste indruk in het begin was, dat het een hele formele club van directieleden was. Al snel merkte ik dat het een ‘ons-kent-ons-clubje’ is. Die verbondenheid zie je bijvoorbeeld terug in de groepsapp. Het voetbal blijft de verbindende factor. Al met al heerst er in de Directors Lounge een informele en gezellige sfeer.’ 11. Waar hopen jullie op voor FC Utrecht voor het seizoen 2020-2021? De Zeeuw: ‘Dat FC Utrecht weer zo snel mogelijk met publiek mag voetballen en dat we volgend jaar opnieuw de bekerfinale bereiken (en winnen!).’ Hoogendoorn: ‘Ik hoop dat FC Utrecht zich structureel in de top 5 kan nestelen. Ik wil dat illustreren met een quote van Frans van Seumeren: “Wanneer je als trainer op de zesde of zevende plaats eindigt, dan heb je het naar behoren gedaan. Word je vierde of vijfde, dan ben je een uitstekende trainer. En word je derde, dan ben je gewoon een toptrainer.” En dat geeft aan zoals FC Utrecht is. Het is een club met ambitie. Verder hoop ik natuurlijk op Europees voetbal.’ DIRECTORS LOUNGE De Directors Lounge is de meest exclusieve ruimte in Stadion Galgenwaard. Deze skybox bevindt zich ter hoogte van de middellijn en biedt het beste overzicht over het veld. Tijdens wedstrijden wordt met live cooking een hoogwaardige maaltijd geserveerd. Leden hebben toegang tot alle ruimtes van het stadion en eens per seizoen hebben de leden de mogelijkheid om een wedstrijd te adopteren en hun bedrijf te presenteren aan de andere leden. Gastspreker Dirk Scheringa, uitgenodigd door Maurice Hoogendoorn, deelde voorafgaand aan de wedstrijd FC Utrecht – AZ in seizoen 2019/2020 zijn ervaringen met de leden van de Directors Lounge. ‘Het voetbal blijft de verbindende factor. Al met al heerst er in de Directors Lounge een informele en gezellige sfeer.’
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=