FC Utrecht businessmagazine, juli 2020

25 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 website was. Omdat we gewoon eerlijk en open naar elkaar kunnen zijn en aan kunnen geven wat er aan de hand is, konden we de problemen snel verhelpen. Ik ben meteen naar FC Utrecht gereden en heb daar met iedereen gesproken. We hebben geleerd van de fouten en die hebben we hersteld. Bij de tweede lancering ging het allemaal goed. We hebben hier allemaal veel tijd en geld in geïnvesteerd om de kwaliteit te halen waar wij voor staan. We hebben het uiteindelijk met z’n allen gered.’ Beekhuis: ‘Ik vond het heel positief, dat toen we met die tegenslag te maken hadden, allebei iets goeds neer wilden zetten en dat we niet af gingen dingen op het resultaat. We hebben altijd gezegd: “We staan ergens voor, we willen iets doen en dan doen we dat ook gewoon. We gaan geen concessies doen.” Natuurlijk moet je wel kijken naar de praktische kant en naar de functionaliteit. De insteek was en is een goed product opleveren waar iedereen achter staat en waar we trots op kunnen zijn.’ Gijsbers: ‘We hebben echt geprobeerd om iedereen van de club erbij te betrekken. We zijn continu blijven toetsen en meten. Uiteindelijk hebben we een website op kunnen leveren die voor iedereen acceptabel is, maar nog niet af is. Het resultaat is prachtig en het verhaal klopt, niet alleen de content, maar ook de look en feel en het design. Er zijn nog een aantal onderdelen die we aan willen pakken, maar dat is een volgende fase.’ Het doel Gijsbers: ‘Eigenlijk willen we online en offline naadloos in elkaar over laten lopen. Je kunt online nog zo’n mooie website hebben met relevante content en een prachtige look en feel, maar als je naar het stadion komt en je hebt een negatieve ervaring, dan kom je waarschijnlijk geen tweede keer. Wij willen proberen om met de juiste informatie in de online omgeving te zorgen dat we die offline beleving zo goed mogelijk kunnen maken. Met al die online koppelingen willen we ons met FC Utrecht onderscheiden van de andere clubs in Nederland.’ FC Utrecht verbindt Gijsbers: ‘FC Utrecht is echt een club van en voor de mensen. Eén keer per jaar hebben ze bijvoorbeeld een liefdadigheidsdiner voor eenzame ouderen. Als The Valley hebben we natuurlijk een tafel gesponsord en ik heb de hele avond in de bediening gestaan, samen met spelers, medewerkers en andere vrijwilligers. Dat is fantastisch, zoveel blije gezichten, daar kan ik echt warm van worden. Samen met Auke ben ik lid van de Business Club. Dat heeft meer weg van een vriendenclub, lekker laagdrempelig en men weet elkaar snel en goed te vinden. Met sommigen heb ik zelfs bijna dagelijks contact. Zo speel ik ook in het Business Club elftal. De lol die we hebben bij die wed- strijden. Dat is met geen pen te beschrijven. Die betrokkenheid zie je ook bij de events die door FC Utrecht georganiseerd worden. FC Utrecht verbindt echt.’ Meijer: ‘Ik ervaar FC Utrecht ook als een menselij- ke, sociale en meelevende club, die bijvoorbeeld op maatschappelijk terrein echt het verschil maakt.’ Gijsbers: ‘Een mooi voorbeeld hiervan is onze samenwerking met IT4Kids. Ik had geen idee dat er in Nederland 1 op de 8 kinderen financieel niet in staat is om structureel te gaan sporten. We hebben inmiddels driekwart van ons eigen oude serverpark gedoneerd en daarnaast IT4Kids met andere relevante partijen in contact gebracht. Mooi om zo met elkaar samen te werken.’ Meijer: ‘De mensen uit het netwerk hebben allemaal dezelfde beleving en passie als het gaat om FC Utrecht. We zijn allemaal strijdlustig en daaruit ontstaan heel veel mooie dingen. Helaas zien we elkaar wat weinig in deze rare coronatijd, maar wij van The Valley kijken alweer uit naar het eerstvolgende event.’ De mix tussen supporters, de Business Club en de maatschappelijke kant van de club maakt het voor Auke Meijer extra leuk om met de projecten rondom de website van FC Utrecht aan de slag te zijn. MERKEN BOUWEN

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=