FC Utrecht businessmagazine, juli 2020

19 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2020/2021 IN GESPREK MET BUSINESS LOUNGE LEDEN Standaard kunnen de leden een voorspelling doen over de tussenstand en eindstand van de wedstrijd. Daar is meestal ook een verloting aan verbonden. Baak: ‘Wij, als ondernemers, hebben het op dit moment echt zwaar. De gevolgen van de coronacrisis voelen we allemaal in onze portemonnee. Ik blijf FC Utrecht steunen, zolang ik het me kan permitteren. Ik heb echt wel een Utrechts hart. Ik heb geen verstand van voetbal, maar ik vind de ambiance in het stadion en het spelletje echt leuk. Verder vind ik het prettig dat je, gemiddeld om de twee weken, je tafelgenoten treft. Het zijn mensen waar ik van ben gaan houden.’ Netwerken De een heeft zijn lidmaatschap echt om te netwerken, voor de ander is het voor het bezoekje aan het “Utrechtse cluppie”. Weer een ander vindt het belangrijk om onderdeel van het netwerk van FC Utrecht te worden, omdat hij daar de relaties treft die passen bij het segment waarin hij werkt. Iedereen is het erover eens: de combinatie van de gezellige sfeer in de Lounge, het goed verzorgde eten, de prima service door Maison van den Boer, de praatjes van Rob Zomer én de tafelgenoten maken de thuiswedstrijden van FC Utrecht wel heel bijzonder. Van de Kant: ‘Mijn vrouw is eigenaar van Pre- Sense, een bedrijf dat maatwerk aanbiedt op het gebied van re-integratie en Arbozorg. Met dat bedrijf zitten we aan tafel.’ FC Utrecht Baak spreekt zijn respect uit voor de manier waarop FC Utrecht de Business Club vorm geeft. De kracht van FC Utrecht is het verbindende karakter. In de club zit veel saamhorigheid en sympathie. FC Utrecht zet zich sterk in voor de aangesloten ondernemers. Baak: ‘We staan met z’n allen achter de club. FC Utrecht is een bedrijf en wij als ondernemers zijn “klanten” die stoelen afnemen, zonder de echte klant- leveranciersverhouding. In principe is dat natuurlijk wel zo, alleen bij FC Utrecht voelt dat anders. We doen het met elkaar. De kracht van FC Utrecht is dat waar de puntjes op de “i” moeten staan, ze daar ook daadwerkelijk staan. Ik wil het FC Utrecht-verhaal juist laten groeien en mensen kennis laten maken met dit mooie bedrijf. FC Utrecht geeft je het gevoel gekend te worden. Dit doen ze op een joviale en gemakkelijke manier. De mensen van FC Utrecht kennen en herkennen je; ze kennen je bij naam en dat geeft zo veel meerwaarde aan het klant zijn. Maar over het algemeen is het wel echt een Utrechts cluppie: “We regelen het wel, het komt allemaal goed!”.’ Wens Baak: ‘Ik voel me thuis bij FC Utrecht. Ik mis door de coronacrisis de sfeer aan tafel, het bij elkaar zijn en het potje voetbal. FC Utrecht is mijn uitlaatklep. Tijdens de wedstrijd vallen alle rangen en standen weg. Iedereen is op dat moment supporter van de club en eigenlijk heb je maar één doel en dat is winnen en meer scoren dan de tegenstander.’ Van Doesum: ‘Het is heel jammer dat door het coronavirus dit seizoen zo afschuwelijk beëindigd is en dat we het nieuwe seizoen zo ongezellig, zonder een vol stadion met publiek moeten starten. Belangrijk is wel dat iedereen gezond blijft en dat we het liefst zo snel mogelijk weer met z’n allen aan onze tafel kunnen proosten op het succes van ons cluppie, FC Utrecht!’ GALGENWAARD EVENTS De Business Lounge, zoals deze op wedstrijddagen van FC Utrecht ingezet wordt, bevindt zich in de Van Hanegemzaal op de derde etage van Stadion Galgenwaaard. Op niet-wedstrijddagen wordt deze ruimte volop benut door Galgenwaard Events, een samenwerking tussen FC Utrecht en Maison van den Boer. Het is een geweldige zaal met vele mogelijkheden. Veel licht door de hoge raampartijen en vanwege de juiste inrichting en audiovisuele middelen perfect inzetbaar voor presentaties, congressen, maar ook voor een sfeervolle borrel of een exclusief diner. De Van Hanegemzaal sluit direct aan op de hoofdtribune en biedt een voortreffelijk uitzicht op het prachtige veld van FC Utrecht. Voor meer informatie, kijk op: www.galgenwaardevents.nl . Tafel 1 in de Business Lounge, een tafel met een aantal vaste tafelheren: Fred Baak, Jan van de Kant en Peter van Doesum.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=