FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

CADFORM Marketing as a Service SCOREN MET MARKETING EN COMMUNICATIE Als ondernemer doe je het maximale wat je kunt om je organisatie een professionele uitstraling te geven.Toch geven de meeste organisaties in gesprekken aan dat ze er zelf vaak niet aan toekomen om marketing en communicatie op een structurele basis onderdeel van het bedrijf te maken. Meestal omdat er intern niet voldoende tijd en middelen zijn. Werk voor klanten komt op één. Tegelijkertijd loont het meestal niet om er zelf iemand voor in dienst te nemen. Een flexibele invulling van je marketingbudget is dan een goede oplossing. Voor elke discipline een expert Veel bedrijven werken voor de diverse onderdelen binnen marketing en communicatie samen met externe partijen. Denk aan een vormgever, een tekstschrijver, iemand voor social media, een bureau voor de website en misschien ook nog wel iemand voor online marketing en advertising. Handig, want ieder heeft zijn eigen expertise. Maar al die verschillende partijen betekent ook dat je steeds aan elkaar moet wennen en per partij druk bent met offertes, planningen en budgetten. Wanneer je alles voor jezelf op een rijtje zet, vraag je dan eens af of al die losse activiteiten bij elkaar wel één geheel vormen. Dé succesformule, bestaat die wel? Elke partij die zijn diensten aanbiedt, heeft voor jou naar eigen zeggen dé succesformule. Je hebt een stapel voorspellingen en adviezen. ‘Print is ten dode opgeschreven’, ‘de focus op online strategie levert gouden bergen op’ of ‘met een advertentiecampagne op Facebook en Instagram ben je zó in beeld bij je doelgroep’. Maar dragen deze adviezen nou daadwerkelijk bij aan jouw behoefte? Vaak moet je concluderen dat het antwoord ‘nee’ is. Precies daarom is er in onze ogen geen standaard plaatje als succesformule. Het gaat om wat voor jouw bedrijf het beste werkt. Inventariseren van de échte behoefte Maatwerk zit in ons DNA. Cadform is 35 jaar geleden als een van de eersten in ons vakgebied écht gaan redeneren vanuit de klant. En dat doen we nog steeds. Hoe? Na een kennismaking starten we altijd eerst met een quickscan: waar sta je en waar heb je op dit moment nou echt behoefte aan? Op basis van die inventarisatie bepalen we gezamenlijk met welke diensten we jou optimaal kunnen ondersteunen. Of het dan gaat om vormgeving, tekstschrijven, beheer van de website en sociale media of het maken van een presentatie: wij hebben alle disciplines onder één dak. ‘Marketing as a Service’ Omdat behoeftes in het vakgebied van marketing en communicatie snel veranderen, vinden wij het belangrijk om daar flexibel op in te spelen. Daarom hebben wij ons concept ‘Marketing as a Service’ ontwikkeld. Op basis van een vast bedrag per maand en met een variabele, schaalbare invulling, ontzorgen we onze klanten in hun volledige marketing en communicatiebehoefte. Zo beschikken zij op elk moment over de unieke combinatie van strategische inzichten en praktische ondersteuning die op dat moment nodig is. Benieuwd hoe jij kunt scoren met Marketing as a Service? Neem dan eens contact met ons op. Drinken we samen een kop koffie... of een biertje in de derde helft ;) Onze selectie Sjoerd: 06 25 00 74 53 ‧ Madelon: 06 27 62 52 06 ‧ www.cadform.nl Advertorial Komt marketing en communicatie in jouw organisatie intern vaak op de tweede plek? Zijn de taken versnipperd, maar loont het niet om iemand vast in dienst te nemen? Of ben je het zat om voor elk onderdeel telkens met een andere partij samen te werken? Een slimme en flexibele invulling van je marketingbudget is dan een uitkomst. Kees “Teammanager” Madelon “Goaltjesdief” Mick “Vedette” Sjoerd “Captain” Roleine “Laatste vrouw” Maarten “De vierde man” 9 5 14 3 32

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=