FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

Relatie met FC Utrecht FC Utrecht heeft een groot zakelijk netwerk in Utrecht en omstreken en daar maakt Rabobank Utrecht en omstreken graag onderdeel van uit. Eversen: ‘We wilden onze zichtbaarheid vergroten. Als Rabobank Utrecht en omstreken zijn wij in en om het veld in Stadion Galgenwaard niet zichtbaar. Dan ga je op zoek naar een andere manier om die binding met de club zichtbaar te maken en dat hebben we gedaan door aanwezig te zijn in de Directors Lounge, de Real Estate & Building Lounge en de ’t Wed & Waard Lounge. Als accountmanager grootzakelijk ben ik voornamelijk te vinden in de Real Estate & Building Lounge.’ De Feijter is voornamelijk in de Directors Lounge te vinden. ‘In deze lounge tref ik de directies van allerlei bedrijven en instanties uit de provincie Utrecht. Dit is een mooie gelegenheid om met elkaar op dat niveau te sparren. In deze lounge zie je regelmatig dezelfde bedrijven terugkomen. Toch is de samenstelling van de groep steeds wisselend, omdat ieder zijn eigen relaties meeneemt. Wij gaan voornamelijk met zakelijke relaties naar FC Utrecht en afhankelijk van de wedstrijd of het event nemen we – als er ruimte is – extra klanten mee. Het gaat ons om de verbinding van de Rabobank met FC Utrecht en omgekeerd.’ Smit is de vliegende keep. Hij is voornamelijk te vinden in de ‘t Wed & Waard Lounge. ‘Zoals Willem ook al zei, is één van onze drijfveren om de verbinding te maken tussen de verschillende klanten. Voor onze relaties is het echt een meerwaarde dat we in de verschillende lounges opereren. Je kunt op deze manier je klanten op een adequate manier in contact brengen met het voor hen zo belangrijke netwerk. Hierdoor is de kans op vermenging groter en kun je een breder publiek bereiken.’ FC Utrecht Rabobank Netwerkdiner Ook dit jaar organiseert Rabobank Utrecht en omstreken samen met FC Utrecht het netwerkdiner, een exclusief business event voor de leden van de Business Lounge, Executive Lounge en de thematische Skyboxen. ‘Bij dit diner schuiven zo’n 100 leden met hun relaties aan. Ook dit is weer een mooi moment om klanten in contact te brengen met andere partijen’, zo geeft De Feijter aan. Zichtbaarheid vergroten Eversen: ‘Wij proberen op verschillende manieren onze zichtbaarheid te vergroten. Zo hebben we in het verleden voor onze intermediairs en hun kinderen een middag bij FC Utrecht georganiseerd. Ook nodigen we weleens een groep klanten uit om vooraf aan een wedstrijd in de ’t Wed & Waard Lounge samen te komen en vervolgens naar de wedstrijd te kijken. Deze klanten kunnen zich dan na de wedstrijd begeven onder de Business Club Leden van FC Utrecht. Als FC Utrecht een speciale actie heeft, dan nodigen wij onze klanten ook uit. Soms lukt het ons om klanten warm te maken voor de Business Club van FC Utrecht. Dit is gunstig voor beide partijen; het is een mooie wisselwerking tussen FC Utrecht en de Rabobank. Zo proberen wij ons steentje bij te dragen aan het succes van FC Utrecht en FC Utrecht helpt ons bij zaken die voor ons van belang zijn.’ Maatschappelijke betrokkenheid Ook op maatschappelijk vlak kruisen de wegen van FC Utrecht en Rabobank elkaar. De Feijter: ‘Zo werken we met onder meer FC Utrecht samen in het lokale collectief ‘Week van het geld Utrecht’. Daarin bieden we met verschillende Utrechtse partijen onderwijs aan over geldzaken in Utrecht. Het bevorderen van financiële zelfredzaamheid zit echt in ons DNA en is een vast onderdeel van onze werkzaamheden. Als Rabobank gaan we naar scholen toe om studenten bijvoorbeeld bewust te maken van de kosten van hun studie en wat de gevolgen zijn als zij grote bedragen lenen. Zo zijn we nauw betrokken bij de minor ‘Geld en Schulden’ van de Hogeschool Utrecht en verzorgen wij gastlessen. Ook helpen we mbo-studenten bij het vinden van stageplaatsen. Dit doen we onder andere samen met de Tot slot komt Willem de Feijter aan het woord, sinds een jaar directeur bedrijven. ‘Inmiddels heb ik ruim 20 jaar ervaring in de financiële dienstverlening voor bedrijven, waarvan de laatste 6,5 jaar bij de Rabobank. Als directeur bedrijven ben ik binnen Rabobank Utrecht en omstreken verantwoordelijk voor de zakelijke markt in deze plaats. Mijn passie is om dromen van ondernemers waar te maken en ondernemers daarbij actief te ondersteunen.’ FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 57 PARTNER RABOBANK UTRECHT EN OMSTREKEN

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=