FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 41 YOUNG BUSINESS CLUB wilden wij onze Human Resources uitbesteden. Ik ben gaan kijken of er een dergelijke partij onder de Young Business Clubleden zat en zo kwam ik bij De Jongens van HR terecht. Het klikte eigenlijk vrij snel en de samen- werking was een feit.’ Schimmel: ‘De manier waarop Marcel Rietveld, mede-oprichter van Talent- Mapper, en Gertjan van Swieten hun bedrijf leiden, past heel goed bij mijn eigen visie en mijn waarden als on- dernemer. De kracht van dit netwerk is ook dat we ambassadeur zijn voor elkaar. Op het moment dat ik bij een klant zit om onze dienstverlening aan te bieden en zo’n klant geeft aan op zoek te zijn naar een partij die het recruitmentproces over kan nemen, dan is dat de gelegenheid om de klant nog een stukje extra service te bieden en hem in contact te brengen met TalentMapper. Ik ken de klant en ik ken TalentMapper. Als ik denk dat er een match is dan koppel ik die twee aan elkaar. Onze samenwerking hebben wij inmiddels geïntensiveerd. TalentMapper is een belangrijke partner voor ons, omdat zij dat stukje dienstverlening aan kunnen bieden, waar wij, De Jongens van HR, niet onze focus hebben liggen. Zo hebben we al met meer partijen uit de Young Busi- ness Club zakengedaan. Doordat we elkaar persoonlijk goed kennen, gun je elkaar het succes en doe je af en toe iets extra’s voor elkaar.’ Renssen: ‘De Young Business Club is een mooi voorbeeld van hoe men- sen op een ongedwongen manier in een zakelijke omgeving met elkaar omgaan en ‘gewoon’ zaken met elkaar doen. De leden bevelen elkaar aan en er komen ook daadwerkelijk mooie samenwerkingen uit voort. Daar ben ik stiekem wel een beetje trots op!’ Groei De Young Business Club startte begin vorig seizoen met een groep van 8 ondernemers en inmiddels is het gezelschap gegroeid tot 28 personen. Dit is niet alleen de verdienste van FC Utrecht, maar ook van de huidige leden zelf die enthousiast zijn over de Young Business Club. Renssen: ‘Wij hebben een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt en veel van deze doelgroep geleerd. De leden zijn proactief en weten door hun enthousiasme het FC Utrecht-virus goed over te brengen naar prospects en mensen buiten de club. In het eerste jaar hebben we zelf een pro- gramma opgesteld voor deze nieuwe doelgroep. Na een evaluatie aan het einde van het seizoen bleek dat de leden ook graag een bijdrage wilden leveren aan het programma en mede daarom hebben we besloten om gezamenlijk het seizoenpro- gramma vorm te geven. De leden kunnen nu wedstrijden ‘adopteren’ en daarnaast verzorgen wij een aan- tal sprekers en evenementen voor de Young Business Club. Ons doel is om te groeien tot een club van 40 leden waarbij wij als FC Utrecht een facili- terende en verbindende rol hebben.’ David Schimmel beaamt dit: ‘Bin- nen ons netwerk zitten zo veel dis- ciplines waarmee we elkaar kunnen helpen. Tijdens onze bijeenkomsten proberen we aan te sluiten bij een actueel onderwerp of geven we een inhoudelijke presentatie. Mijn wens is om nog meer echte start-ups aan te laten sluiten. Wij zijn lid van de Young Business Club en zijn op het gebied van ondernemen allemaal toch behoorlijk ervaren. We hebben minimaal 8 jaar ervaring als on- dernemer of vervullen een sleutel- positie in het bedrijfsleven. Het is juist dan leuk om bedrijven die net gestart zijn aan de hand te nemen en hen te helpen met de problemen waar ze tegen aan lopen. Voor ons misschien 5 minuten werk, maar zo’n startende ondernemer is daar dagen mee bezig.’ Vrijdagmiddagborrel Renssen: ‘We willen de Young Busi- ness Club nog een extra boost geven. Dat doen we door het organiseren van de VrijMiBo. We vragen de leden om op die middag hun agenda te blokkeren en in de skybox te komen werken. Zo willen we deze groep een extra mogelijkheid bieden om hun kennis te delen en daarnaast op een leuke en gezellige manier de week af te sluiten. Kortom: de Young Business Club is volledig in ontwik- keling, mede dankzij enthousiaste ambassadeurs als Gertjan en David.’ David Schimmel (De Jongens van HR) hoopt dat nog meer echte start-ups aan gaan sluiten bij de Young Business Club van FC Utrecht.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=