FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 39 YOUNG BUSINESS CLUB je ervaringen deelt. Ik wil kunnen sparren en nieuwe inzichten opdoen. Daarnaast wil ik met mijn bedrijf De Jongens van HR een autoriteit op het gebied van HR en arbeidsrecht in de regio Utrecht worden. Wij willen on- dernemers laten weten dat wij hun de zorgen uit de handen kunnen nemen, zodat zij zich bezig kunnen houden met hét ondernemen en hun eigen core business . En dan is een partij als FC Utrecht een heel mooie basis om vanuit te werken en je aan te verbin- den.’ Verschillen Van Swieten: ‘Het netwerken van nu gaat totaal anders dan vroeger. Een ondernemer dacht vroeger veel meer bedrijfsmatig, ‘ businesswise ’. Tegen- woordig gaat het veel meer over het delen van ervaringen in plaats van het binnenhalen van business. Juist door het delen van ervaringen creëer je waarden en die waarden kun je dan weer zoveel mogelijk toepassen in jouw eigen bedrijf.’ Renssen beaamt dat. ‘Deze groep jonge ondernemers heeft de behoefte uitge- sproken om een plek te willen hebben waar ze elkaar op een spontane en kleinschalige manier kunnen ont- moeten. Zij vinden het waardevol om de ondernemer buiten het bedrijf te leren kennen en andere ondernemers te ontmoeten. Als FC Utrecht hoop je door het faciliteren van deze groep dat zij hun kennis met elkaar gaan delen en elkaar zo naar een hoger plan brengen.’ Samenwerking Schimmel: ‘De kracht van deze box is dat je elkaar op een andere manier leert kennen en een band opbouwt. Op de traditionele manier gaat een bedrijf met de klant in gesprek en wordt een offerte uitgebracht. De ondernemers die zich bij de Young Business Club aangesloten hebben, doen op een andere manier zaken met elkaar. Je gaat op zoek naar el- kaars kernwaarden en op basis daar- van ga je de samenwerking aan. Deze manier van werken is in mijn ogen veel duurzamer dan eventjes snel een offerterondje doen, zonder dat je de ondernemer achter de onderneming kent.’ Van Swieten: ‘Als bedrijf ben je altijd op zoek naar manieren hoe je sneller, beter en efficiënter kunt werken. Zo Voor Gertjan van Swieten (TalentMapper) is het belangrijk om zaken op gelijk niveau te kunnen doen met mensen die dezelfde interesses delen en dat kan in de Young Business Club.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=