FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 29 IN GESPREKMET FACILITY terugzien in de organisatie waarmee wij ons verbinden. Dit zie je terug in de organisatie FC Utrecht, maar ook op het veld. Alles klopt. Hakvoort: Wat mij, net zoals Chris, enorm aanspreekt, is het samen als team voor de taak gaan: ‘ one mission, one goal ’. Het gaat om mentaliteit: samen willen winnen. Dit kun je alleen bereiken als je op een persoonlijke manier met je mensen omgaat. Die persoonlijke benadering dragen wij uit, ook naar onze opdrachtgevers toe. Onze vorige slogan geldt eigenlijk nog steeds: ‘Facility, niet de grootste, wel de meest persoonlijke’. Op dat laatste aspect zetten we nu vol in. Kruys: Bij FC Utrecht past sportief, energiek en ambitieus. Ook wij willen naar die top; we schurken daar nu tegenaan. 4. Op welke manier zetten jullie de skybox in? Kluijtmans: Wij zijn sterk vertegen- woordigd in het midden van het land en we zien dat steeds meer mensen uit de regio Utrecht bij ons werken. Het is heel fijn dat onze kantoormedewerkers in de skybox kunnen werken en zo files kunnen vermijden. Daarnaast is het de bedoeling om onze gedetacheerde medewerkers daar te ontvangen voor (doelstelling)gesprekken en trainingen. De skybox is een mooie uitvalsbasis en breed inzetbaar. Hakvoort: We werken met en investe- ren in mensen, dat is ons werkkapitaal. Het is zo belangrijk om naar je mede- werkers te luisteren. We willen laten zien dat we ze serieus nemen. Bij die persoonlijke benadering hoort samen leuke dingen doen, zoals het openstel- len van de skybox, deelname aan de Obstacle Run en elke dinsdag gezamen- lijk sporten. Daarnaast willen we onze skybox ook gaan gebruiken voor het ontvangen van onze relaties. 5. Waarom zouden ondernemers uit Amersfoort zich moeten verbinden aan de Business Club van FC Utrecht? Hakvoort: Omdat het ‘slechts’ 15 minuten rijden is naar Stadion Gal- genwaard en FC Utrecht een enorm zakelijk netwerk heeft. Daarbij is het gezellig en krijg je de garantie van een mooie pot voetbal! Ik denk dat weinig Amersfoortse bedrijven bekend zijn met het ‘opkomende UUUU’. Kluijtmans: Amersfoort is econo- misch gezien een sterke regio en erg in opkomst. Ik denk dat het vooral een geografisch aspect is. Amersfoort ligt aan de A1 en Utrecht aan de A12. In mijn optiek verbindt Amersfoort zich veel meer met ’t Gooi. Daarnaast heb je hier ook te maken met sterke ama- teurclubs met een groot bolwerk: Spa- kenburg en IJsselmeervogels. Je bent hier Blauw of Rood. Zij trekken aan dezelfde ondernemers als FC Utrecht. Kruys: Uit onderzoek bleek dat nog maar heel weinig bedrijven uit Amers- foort zich bij FC Utrecht aangesloten hebben. Dat is van oudsher al zo. We zien in Amersfoort een groeimarkt en Rob en Chris doen goede PR voor ons. 6. Waar staat FC Utrecht volgens jullie echt voor? Hakvoort: FC Utrecht is een laagdrem- pelige club die met de middelen die ze hebben er alles aan doen om optimaal succesvol te zijn, zowel in het voetbal als zakelijk. Kluijtmans: Ik heb van 2000 tot 2006 in de Rivierenwijk in Utrecht gewoond, een echte volkswijk. Daar kreeg ik te maken met de echte Utrechtse har- telijkheid. Dat zie ik ook terug bij FC Utrecht. Een Utrechter doet alles recht uit het hart. Zowel het sportieve aspect als de cultuur van FC Utrecht past bij de mentaliteit van de stad. En daar houden wij van. Kruys: Chris verwoordt het uitstekend. Ik ben een echte Utrechter. Als 16-jarig jongetje kwam ik al bij FC Utrecht voetballen. Mijn vader was supporter van DOS, de voorloper van FC Utrecht. Het rood-wit-DNA stroomt door mijn aderen. Utrecht is trots op z’n club. De achterban is trouw, maar ook rauw. Als het slecht gaat, staan ze massaal voor het stadion, gaat het goed, dan staan ze er ook! Op sportief gebied zitten we de laatste jaren in een enorme flow. Het gaat steeds beter met FC Utrecht. 7. Wat is het mooiste moment dat jullie nu al bij FC Utrecht hebben meegemaakt? Kluijtmans: De officiële opening van de box met twee spelers, Justin Lonwijk en Joris van Overeem. Onze slogan in ons kantoor geeft heel duidelijk aan hoe wij en onze gasten ons op dat moment voelden: ‘Uitzonderlijke ervaringen die je bij blijven. Wij creëren persoonlijke ervaringen voor je gasten en medewerkers die bijdragen aan het succes van je onderneming.’ Onze relaties zijn onder de indruk van onze skybox. Hakvoort: Inderdaad, de opening en dát ‘gewoon’ in onze eigen box! De wedstrijden met onze medewerkers en relaties zijn heel speciaal. Hun reacties zijn de mooiste momenten! Kruys: Ik ben enorm trots op ons zakelijk succes. Bij een aantal wedstrijden waren we uitverkocht. Daarnaast ben ik er trots op dat ondernemers als Facility en een grootheid als Wesley Sneijder een box van ons afnemen. Als ik kijk naar de ontwikkeling van FC Utrecht dan doen we het goed. 8. Welke dromen hebben jullie voor FC Utrecht? Kluijtmans: Dat FC Utrecht ooit het stadion in eigendom krijgt. Ik vind het mooi als een stadion dicht is, dus ook de hoeken. Dan kun je de capaciteit verhogen tot 35.000 man. En natuurlijk de Champions League-hymne in Stadion Galgenwaard te horen. Hakvoort: Ik sluit me bij Chris aan. Als het stadion eigendom wordt, wordt alles anders. Dat zal de club op alle fronten helpen en eraan bijdragen om nóg succesvoller te zijn.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=