FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 FC UTRECHT VANUIT HET HART 25 om te snappen wat er in een brief van bijvoorbeeld de Belastingdienst of het Waterschap staat. Begrijpend lezen vinden wij eigenlijk belangrijker dan goed kunnen rekenen. Goed begrijpend lezen heb je nodig om goed met geld om te leren gaan. Uit onderzoek blijkt dat voorlezen een positief effect heeft op de taalvaardigheid van kinderen. Ook hier heb ik een mooi voorbeeld van onze samenwerking met FC Utrecht. Tijdens de Nationale Voorleesdagen hebben wij samen met FC Utrecht een ontbijt voor 90 kinderen van 3 basisscholen uit Utrecht in Stadion Galgenwaard georganiseerd. Met de OldStars van FC Utrecht zijn we tevens gaan voorlezen in het Wilhelmina KinderZiekenhuis. Daarnaast zijn we met jeugdspelers van FC Utrecht met de spelersbus naar een Utrechtse school gegaan om in die bus aan kinderen uit de onderbouw voor te lezen. Om het lezen van boeken te stimuleren, hebben we binnen a.s.r. ‘oude’ kinderboeken ingezameld en gedoneerd aan het Kinderzwerfboekstation in de fanshop van FC Utrecht.’ Skybox Provincie Lounge Troost: ‘We kijken eigenlijk voortdurend naar de programma’s en initiatieven van FC Utrecht en a.s.r. Als er initiatieven zijn die elkaar raken of we kunnen elkaar versterken dan stappen we daar zeker in. We proberen samen met FC Utrecht en partners te kijken hoe we de wereld een stukje mooier kunnen maken. En dat podium biedt FC Utrecht ons in de Provincie Lounge. Zo waren we op 23 november samen met FC Utrecht medegastheer in de Provincie Lounge. Wij willen in de ‘Week van het geld’ het verschil gaan maken door met de gemeente Utrecht te werken aan het project ‘Utrecht schuldenvrij’. Bij de gemeente Utrecht staat educatie hoog in het vaandel en dit is een mooi moment om de handen ineen te slaan. We zetten onder andere samen met FC Utrecht onze schouders eronder en willen het voor scholen gemakkelijker maken door in die week gastlessen aan te bieden. De Provincie Lounge is voor ons een mooie mogelijkheid om aan te sluiten bij maatschappelijke projecten, waar wij als a.s.r. dan een bijdrage aan kunnen leveren. Onze belangrijkste doelstelling is het bijdragen aan financiële redzaamheid, maar we sluiten andere maatschappelijke initiatieven zeker niet uit.’ FC Utrecht’s Kerstdiner voor eenzame ouderen ‘Het kerstdiner voor de ouderen is een mooi voorbeeld van een activiteit die eigenlijk niet past bij de doelstellingen van de a.s.r. foundation; maar het is zo’n sympathiek idee dat wij als maatschappelijke partner van FC Utrecht daar geen nee tegen konden zeggen en een tafel hebben gesponsord. En natuurlijk kon onze bijdrage in de vorm van een chocolade kerstboom niet ontbreken in de goodiebag . Al met al is het geweldig dat wij als maatschappelijke partner samen met FC Utrecht bij kunnen dragen aan een mooiere samenleving en daarbij mensen belangeloos te helpen om financieel redzaam te worden.’ De ‘Week van het Geld’ werd door a.s.r. foundation op 23 november afgetrapt in de Provincie Lounge in Stadion Galgenwaard. a.s.r. foundation Het bestaansrecht van a.s.r. is mensen helpen. a.s.r. helpt klanten bij het delen van risico’s en het opbouwen van vermogen voor later. Voor a.s.r. is het belangrijk dat klanten bewuste financiële keuzes maken; financieel redzaam zijn hoort daarbij. Daarom activeert, stimuleert en faciliteert a.s.r. foundation de medewerkers om zich hier - naast hun werk - voor in te zetten, bijvoorbeeld door het vergroten van de financiële zelfredzaamheid en het leveren van een bijdrage aan de financiële educatie van jongeren. MAATSCHAPPELIJK PARTNERA.S.R.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=