FC Utrecht Businessmagazine | januari 2020

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2019/2020 22 Een stukje geschiedenis In 1990 werd Stad Rotterdam, nu onderdeel van a.s.r., hoofdsponsor van Feyenoord. Het was een echt commercieel sponsorschap, gericht op het vergroten van de naamsbekendheid. In 2000 ging de ASR Verzekeringsgroep door een fusie op in Fortis AMEV. Vanaf dat moment schitterde de naam Fortis op de shirts van Feyenoord. Ook toen had het sponsorschap nog een commercieel karakter. Door de economische crisis werd de financiële markt met de neus op de feiten gedrukt en moesten de instanties zich heroriënteren. Dit betekende voor a.s.r. terug naar de roots van verzekeren. De coöperatieve gedachte om risico’s met elkaar te delen en vermogen op te bouwen werden leidend. Een commercieel sponsorschap paste niet meer bij die visie. a.s.r. paste de strategie aan en zo verdween het logo van het shirt van Feyenoord. a.s.r. ging verder A.S.R. FOUNDATION – HELPEN DOOR TE DOEN FC Utrecht en a.s.r. hebben onlangs hun maatschappelijke partnership met 2 jaar verlengd. Beide staan midden in de samenleving. Als maatschappelijk partner heeft a.s.r. met FC Utrecht een aantal activiteiten in het kader van financiële educatie ontwikkeld. Dit wordt gedaan om samen nog meer kinderen een goede basis te geven voor hun latere financiële redzaamheid. Want: samen bereik je meer! TEKST: VROUGJE FIKKE / FOTOGRAFIE: FRANK ZILVER ‘Net zoals FC Utrecht staat a.s.r. midden in de maatschappij. Door het bundelen van onze krachten proberen we de wereld een stukje mooier te maken’, aldus Marijke Troost, a.s.r. foundation.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=