FC Utrecht Businessmagazine juli 2018

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 5 VOORWOORD Het voetbalseizoen 2017/2018 was een jaargang van het enerverende soort. Lang, spannend en meeslepend. Het was op 13 juli 2017 dat FC Utrecht de eerste officiële partij van het seizoen speelde; op Malta tegen Valletta FC. Precies 310 dagen zaten er tussen die pot en het laatste duel van de jaargang: een zinderende finalematch tegen Vitesse in een kolkend Stadion Galgenwaard. Naast een mooi en leerzaam jaar in sportief opzicht, werden ook buiten de kalklijnen flinke stappen gezet. De FC Utrecht Business Club werd uitgebreid met vele nieuwe leden en bruist weer als nooit tevoren. Alle leden gaven we toegang tot een prachtige Business App en we organiseerden voor hen tal van zakelijke events, in binnen- en buitenland. Ook sloten we een mooie overeenkomst met een grote internationale partij, HiKOKI die komend seizoen onze rug- sponsor is en verwelkomde we vele nieuwe maatschappelijke partners zoals onder andere Douwe Egberts, ONVZ, Yarden en Symantec. Afgelopen seizoen zijn we gestart met het aanstellen van een aantal ambassadeurs en zij hebben hun naam meer dan waar- gemaakt. Op vele fronten zorgen zij ervoor dat FC Utrecht op een positieve manier naar voren komt. Dit heeft geresulteerd in een verbetering van onze hospitality concepten en vele nieuwe businessleden. Het toont eens te meer aan: als we samen de schouders er- onder zetten, kan FC Utrecht tot grote hoogte stijgen. Tevens een belangrijke stap voorwaarts is dat we de salesmensen die vanuit Lagardère Sports werkzaam waren nu volledig integreren in FC Utrecht, zodat wij als club de volledige regie hierop krijgen. Deze nieuwe samenwer- king stelt ons in staat om ook de noodzakelij- ke volgende stappen in de strategie te zetten aan de commerciële kant van onze club. Er was meer goed nieuws te melden rondom de club. Zo introduceerden we een nieuwe huisstijl voor FC Utrecht, verkochten we meer seizoen- kaarten, steeg het gemiddelde toeschouwers- aantal naar gemiddeld 18.971 per wedstrijd en nam de omzet van merchandise toe met meer dan 40% versus vorig seizoen. Tevredenheid leidt tot luiheid. In dat kader streven we steeds naar méér, naar béter en naar verrassender. Uw feedback kan ons daar- bij helpen. Ik moedig u dan ook van harte aan die aan ons door te geven. Voor nu: namens het volledige team van FC Utrecht Business een fijne zomervakantie gewenst. Tot ziens in Stadion Galgenwaard in het seizoen 2018/2019! Met sportieve groet, Martijn Standaart Commercieel Directeur FC Utrecht FC UTRECHT BUSINESS CLUB BRUIST

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=