FC Utrecht Businessmagazine juli 2018

FC UTRECHT VANUIT HET HART 47 FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 TIENVRAGENAAN... Paul: We zetten bij FC Utrecht in op gezelligheid in alle facetten! Waarom moeten Utrechtse ondernemers zich aansluiten bij de Business Club van FC Utrecht? Paul: Je kunt je hier als bedrijf promoten en jouw kansen op de markt vergroten. Uiteindelijk gaat het daarom. Wij hebben bij FC Utrecht de gunfactor weer teruggebracht. Tegen de Business Clubleden zeggen we: “Koop bij de mede Business Clubleden en probeer met elkaar in contact te komen.” Het gaat om verbinden. Sinds kort hebben we weer de Ladies Day. Die hadden we vroeger ook. We willen de vrouwen van de ondernemers er meer bij betrekken en laten zien hoe gezellig het bij ons is. De vrouwen, dat is echt een groeimarkt. Gert: FC Utrecht heeft eigenlijk de grootste Business Club van de regio Utrecht. Je krijgt een enorm netwerk en er heerst een ‘ons kent ons’- mentaliteit. We hebben ook leuke events. Zo waren we bijvoorbeeld laatst te gast bij Only for Men. Men ziet elkaar daar, praat met elkaar. Mensen komen met elkaar in contact. We proberen echt te verbinden. Welke dromen hebben jullie nog voor FC Utrecht in de toekomst? Paul: Mijn droom is om een keertje landskampioen te worden, dat zou ik wel een hele mooi vinden. Dat samen met een uitverkochte businessruimte en een hoofdgebouw dat alleen maar voetbal uitstraalt. Gert: Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik droom er ook van dat FC Utrecht ooit de beker weer wint. FC Utrecht is een echte cupfighter. Verder hoop ik dat FC Utrecht zich structureel gaat nestelen in de Top-5. Probeer de lezers eens duidelijk te maken waar FC Utrecht volgens jullie echt voor staat? Paul: FC Utrecht is een familieclub, een ontmoetingsplaats voor alle supporters. Niet alleen voor de Business Clubleden, maar ook voor de gewone man die voor 15 euro een kaartje koopt. Deze mensen zijn zeker net zo belangrijk voor de club. Gert: Niet alleen een familieclub, maar ook echt een club van het volk. Het is een echte regioclub en mateloos populair! Wat is het mooiste moment dat jullie bij FC Utrecht hebben meegemaakt? Paul: Dat zijn er meer geweest. De bekerfinale thuis tegen Helmond in 1985 vergeet ik nooit meer. Pas in de allerlaatste minuut scoorde John van Loen de winnende goal. Het was echt niet te geloven. Iedereen maakte zich al op voor de replay. Ook kijk ik met plezier terug naar de Europese wedstrijden tegen Verona (1987), Kiev (1985) en Real Madrid (1991). Real Madrid dacht dat het een makkie zou worden, maar het liep ze bijna dun uit de broek. Ze moesten vol aan de bak! Gert: Voor mij zijn dat de Europese duels, maar ook de wedstrijd waarin mijn zoon (Rick Kruys) met een afstandsschot scoorde. Ik was toen trainer bij De Graafschap. Ik ben in 1978/1979 landskampioen geworden met Jong Utrecht, toen nog het C-elftal. Dat mag ik ook niet vergeten. Hoe belangrijk is de maatschappelijke rol die een bedrijf of club vervult? Paul: Het is heel belangrijk om alle doelgroepen die jij bij de club wilt hebben binnen te halen. Niet alleen Rick Kruys (FC Utrecht) en Gert Kruys (De Graafschap)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=