FC Utrecht Businessmagazine juli 2018
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 45 TIENVRAGENAAN... Hoe zijn jullie ooit met FC Utrecht in aanraking gekomen? Paul: FC Utrecht zit eigenlijk van huis uit al in mijn bloed. Mijn vader ging altijd naar het stadion. Eerst naar DOS. DOS is later met Velox en Elinkwijk opgegaan in FC Utrecht. Als klein jochie werd ik al meegenomen naar het stadion. Op die manier ben ik geïnfecteerd met het virus FC Utrecht en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Gert: Het is net of ik mezelf hoor praten. Mijn vader was een echte fanatieke DOS-supporter. Ook ik ging van jongs af aan al mee naar het stadion. Mijn vader ging zelfs naar de trainingen kijken. Dat was toen nog op de Thorbeckelaan. Ik herinner me nog goed, dat mijn vader bijna niet kon eten als DOS verloor. Als ze wonnen dan kregen we gele vla met zwarte pruimen en slagroom. Net als Paul ben ik eigenlijk supporter van het eerste uur. Het mooie is dat mijn zoon en kleinzoon ook het FC Utrecht DNA in het bloed hebben. Kortom: het is ons met de paplepel ingegoten. Hoe verloopt de samenwerking tussen Paul Pessel (Sport) en FC Utrecht? Paul: Ik heb heel veel gedaan voor en bij FC Utrecht. Buiten alle voetbalschoenen die ik lever aan de voetbalacademie en aan veel contractspelers, lever ik ook heel veel materialen. Er is een hele grote klik met FC Utrecht. Als er wat nodig is op voetbalgebied of ze hebben daar vragen over, dan komen ze bij mij en dan overleggen we en kijken naar de mogelijkheden. Paul Pessel en FC Utrecht zijn echt met elkaar verweven. Zo erg zelfs dat oud-FC Utrechtvoetballers met hun kleinzoon de eerste voetbalschoenen bij mij kopen. Dat is toch mooi? Gert: Een mooi voorbeeld van Pauls betrokkenheid bij de club is het volgende. Onze keeper moest een keepersoutfit hebben. Hummel kon dat niet leveren, omdat ze de kleurstelling niet hadden. Mijn maat, René Vermeend (Senior Accountmanager FC Utrecht), belt dan naar Paultje en hij regelt het tenue dan voor de keeper van het eerste elftal. Zo kort zijn de lijnen. Zo is Paul met de club begaan. Dit is wel typisch Paultje, altijd zoeken naar oplossingen. Zelfs voetballers, zoals Mulenga, die in het buitenland zitten, komen nu nog voetbalschoenen bij Paul halen. Waarom passen jullie zo goed bij FC Utrecht, waardoor jullie er al jaren rondlopen? Gert: Paul en ik zijn echte Utrechters en dat verloochenen we niet. We zijn recht voor z’n raap en eigenlijk supporters van het eerste uur. Paultje is altijd goed bevriend met de spelers en ik ben oud-speler. Paul: Ik denk dat een belangrijk punt is, dat wij in oplossingen denken. We profileren de Business Club goed en zorgen dat we de mensen een echt dagje/avondje uit aanbieden. Als mensen met een tevreden gezicht of met een glimlach naar huis gaan, dan heb je je doel bereikt én dat trekt nieuwe mensen aan. We maken ook gebruik van elkaars talenten. Het prettige aan de samenwerking, ook met Rob Braaksma (ambassadeur van FC Utrecht Business) en Teun den Hartog (voorzitter van de supportersvereniging van FC Utrecht), is dat alles bespreekbaar is, niet alleen tussen ons, maar naar alle geledingen. Gert: FC Utrecht gaat op ons gebied steeds beter lopen. Wij hebben structureel overleg met elkaar en proberen dingen die niet goed lopen te verbeteren. FC Utrecht is goed bezig en niet alleen op sportief gebied, maar ook zakelijk. We krijgen steeds meer publiek en de businessruimtes worden ook steeds voller. Dit heeft alles te maken met de goed samenwerking en de nieuwe hospitalityconcepten. Gert Kruys en Paul Pessel
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=