FC Utrecht Businessmagazine juli 2018
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 39 FC UTRECHT@WORK Onze bekendheid begint te groeien. We zijn zichtbaar in vele reclame- uitingen, in de boardingreclame, op de socialmediakanalen van onszelf en natuurlijk van FC Utrecht. De mensen die op dit moment bij ons binnenlopen, zijn de mensen die FC Utrecht al een warm hart toedragen. Als FC Utrecht@ Work willen wij het sportiefste arbeidsloket van Utrecht worden en werkzoekenden en werkgevers bij elkaar brengen.” Kwaliteitsborging “FC Utrecht@Work staat voor kwaliteit. Wij gaan gemakkelijk met iedereen in gesprek. Ons team kan gemakkelijk schakelen op alle niveaus, met de uitzendkrachten, maar ook met onze opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we heel goed aansluiting vinden en inschatten wat iemand zoekt qua werk of qua personeel. Om achter de behoefte te komen van klanten en uitzendkrachten moet je in gesprek gaan. Zo hebben we al een samenwerking met een aantal Business Clubleden en voor zover ik weet naar alle tevredenheid. Wil je er bovenuit steken, dan moet je kwalitatief beter zijn dan de ander. Je krijgt een kans en die moet je waarmaken! In deze tijd is het voor een bepaalde groep mensen nog steeds lastig om de drempel te nemen en bij een uitzendbureau binnen te stappen. Door onze samenwerking met FC Utrecht proberen we die barrière te doorbreken. We proberen dichter bij de mensen te staan. We proberen een brug te bouwen tussen de twee werelden: de wereld van FC Utrecht en die van het bedrijfsleven. Als Business Clubleden bij ons komen met de vraag of wij kunnen bemiddelen, bijvoorbeeld door supporters aan een baan te helpen, dan helpen ze indirect FC Utrecht. We kunnen op deze manier de achterban van FC Utrecht een kans geven, waarbij wij altijd blijven gaan voor het leveren van kwaliteit. Ervaring is heel belangrijk, maar de zachte criteria zijn net zo belangrijk. ‘Wat voor een persoon is iemand, wat voor werk zoekt hij, hoe wil hij/zij zich ontwikkelen?’ Deze vraagstukken zijn nu heel belangrijk bij het bemiddelen van mensen. De markt is krapper, waardoor je mensen moet gaan scholen en helpen bij hun ontwikkeling om een functie goed uit te kunnen voeren. Wij investeren in functie-inhoudelijke of functie- gerelateerde opleidingen, zodat we mensen naadloos op een functie in kunnen zetten. Dat is het stukje meerwaarde dat wij als FC Utrecht@ Work willen leveren. Scholing is belangrijk. Het is een utopie om te denken dat uitzendkrachten zich niet hoeven te ontwikkelen. De wereld verandert heel snel, op technisch gebied, maar ook op digitaal gebied. Wil je succesvol zijn, dan moet je investeren in mensen. Meedenken met onze opdrachtgevers is ons vak. Wat wij leveren is maatwerk. Zo maken wij ook gebruik van poolmanagement. Er zijn immers bedrijven die met piekmomenten te maken hebben, ziekte op moeten vangen of gewoon iemand nodig hebben voor een paar weken. Wij proberen hier een vaste pool met mensen voor te hebben, die ingezet kunnen worden bij verschillende werkgevers. Op deze manier kun je de mensen aan je binden en houd je ook jouw klanten tevreden.” Positionering “FC Utrecht@Work geeft ons energie, zeker omdat wij in de dynamische omgeving van het stadion zitten. Met onze skybox als werkplek kunnen we net even dat kleine beetje meer bieden. Onze klanten vinden het leuk om naar ons toe te komen. Op wedstrijddagen kunnen opdrachtgevers en uitzendkrachten in onze businessseats naar een wedstrijd kijken, gewoon voor het plezier, maar ook om op een prettige manier contacten te leggen en te onderhouden. FC Utrecht@Work wil de regiofunctie nog verder uitbouwen en daarbij is de aantrekkingskracht van FC Utrecht heel belangrijk. Werkgevers buiten het netwerk van FC Utrecht zijn ook belangrijk voor ons. Ik sta daar open voor en ik ga graag met hen in gesprek. Ik hoop dat deze bedrijven dan zelf ambassadeur van FC Utrecht worden. Zo wast de ene hand de andere.” Kom gerust eens langs. De koffie staat klaar in Skybox 5.14.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=