FC Utrecht Businessmagazine juli 2018
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 29 ZORGVAN DE ZAAK Cadeau voor de supporters Om te benadrukken hoe belangrijk Zorg van de Zaak de relatie met de fans van FC Utrecht vindt, verraste de hoofdsponsor tegen het eind van het afgelopen seizoen de sfeergroep van de supporters met een bijzonder cadeau. Voorafgaand aan de play-offwedstrijd tegen Heerenveen ont- hulde FC’s grootaandeelhouder Frans van Seumeren samen met Peter van Maris, directielid van Zorg van de Zaak, op het Westplein naast het stadion een multi- functionele ‘woonkamer’. In de tot huis- kamer omgetoverde container kunnen de leden van de sfeergroep zich voor, tijdens en na de wedstrijden ontspannen. “We wilden laten zien dat het welzijn van de club en van de supporters ons echt aan het hart gaat”, licht Miriam Diekman toe. “FC Utrecht heeft een enorme sociale impact op stad en regio en die wenden wij aan om maatschappelijke thema’s te laden. Daarbij is de rol van spelers en bestuurders natuurlijk belangrijk, maar die van de supporters mogen we daarbij zeker niet vergeten. Dus was een cadeau aan hen wel op zijn plaats.” Social support campagne Zoals gezegd hebben Zorg van de Zaak en FC Utrecht -in het licht van Zorg voor Prestaties- voor de komende jaren nog volop gezamenlijke plannen. Zo wordt de Zorg voor Prestaties- gedachte in het nieuwe seizoen verder ontwikkeld. Een ander voorbeeld is een social support campagne die op stapel staat en waarmee Zorg van de Zaak de fans van FC Utrecht nóg dichter bij de spelers wil brengen. “We hebben het streven om dit concept te lanceren tijdens de Open dag op 4 augustus”, kondigt Miriam Diekman aan. “Het belooft een mooie campagne te worden. Eén waarmee we dit keer heel concreet een brug willen slaan tussen de supporters en de spelers.” Een initiatief richting de zakelijke relaties is om de zogeheten Captains Table en Directors Lounge een prominentere rol te laten spelen bij het aan de relaties en prospects van Zorg van de Zaak aanbieden van een unieke wedstrijdbeleving. “Een middag of avond naar een wedstrijd van FC Utrecht kijken is al heel bijzonder”, zegt de directeur klantrelaties van Zorg van de Zaak, “maar als je zo’n happening voor de zakelijke markt verder aankleedt, wordt de waarde ervan alleen nog maar groter.” House of Sports Om dit soort zaken op de meest efficiënte manier aan te pakken, is de hoofdsponsor kortgeleden een samenwerkingsverband aangegaan met sportmarketingbureau House of Sports. “Als gerenommeerd bureau in de sportmarketing begeleidt en adviseert House of Sports ons op het gebied van strategie, online en offline activatieconcepten en het realiseren van new business”, legt Diekman uit. “Samen met hen is er de afgelopen weken al druk gewerkt aan een aantal mooie activaties die ook in het nieuwe seizoen worden gelanceerd.“ Martijn Standaart deelt het enthousiasme van Miriam Diekman over die samenwerking. “Deze werpt nu al zijn vruchten af”, concludeert hij. “Ik kijk dan ook uit naar komend seizoen, waarin we ook weer samen vele gave en relevantie acties gaan lanceren.” Miriam Diekman en Martijn Standaart Onthulling Cadeau
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=