FC Utrecht Businessmagazine juli 2018
FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 28 ZORGVAN DE ZAAK de voetballerij en de wereld van de bedrijfszorg eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld”, concludeerde de directeur klantrelaties van Zorg van de Zaak. “Het veld is voor de spelers namelijk ook gewoon een werkvloer, waar ze net zo goed te maken hebben met werkstress, discriminatie en pesterijen.” Maar wilden ze daarover wel praten? In de voetballerij is het immers niet zo gebruikelijk om het over emoties te hebben, zeker als het gaat om persoonlijke thema’s als stress, werkdruk en pesten. Maar dat bleek erg mee te vallen. “De open en kwetsbare manier waarmee de voetballers van FC Utrecht vertelden over hun werk was uniek”, weet Miriam nog goed. “Daardoor ontstond een relevante en onderscheidende manier om deze ‘arbo’-thema’s onder de aandacht te brengen van de doelgroep.” Mediaplatform FC Utrecht Sowieso zit, aldus Diekman, de kracht van voetbalsponsoring in wat FC Utrecht kan betekenen als mediaplatform, om op die manier onderwerpen echt aan de orde te stellen. “Zo heeft FC Utrecht een sterk netwerk van 2 miljoen televisiekijkers, 250 tot 300 businessclubleden én een database van 90.000 supporters die feitelijk een weerspiegeling zijn van de maatschappij”, legt ze uit. “De maatschappelijke issues waarmee zij te maken hebben, zijn tegelijkertijd de thema’s die Zorg van de Zaak en FC Utrecht via campagnes en activaties geagendeerd willen zien.” Martijn Standaart, commercieel directeur van FC Utrecht, deelt die visie. “Mede door investeringen in de eigen contentproductie, zoals video, het verbeteren van die content en een goede planning van onze uitingen, kunnen wij hierop inspelen”, zegt hij. “Zo kunnen we die relevante thema’s via de diverse kanalen delen met onze supporters.” ‘Belangen overlappen elkaar’ Een belangrijke overeenkomst tussen Zorg van de Zaak en FC Utrecht is dat beide veel aandacht hebben voor de prestaties van mensen. “De club natuurlijk op de eerste plaats wat betreft de prestaties op het veld en in de verdere organisatie en wij meer rond de voorwaarden die leiden tot beter presteren op de werkvloer”, zegt Miriam. “Maar ook hier overlappen de belangen elkaar. Supporters van FC Utrecht wonen en werken hier in de provincie en wij willen er samen aan bijdragen dat ze dat op een zo gezond en gelukkig mogelijke manier kunnen doen.” Met als thema ‘Zorg voor Prestaties’ werden afgelopen seizoen al diverse activatiecampagnes gerealiseerd, zowel richting fans van FC Utrecht als naar relaties en prospects van Zorg van de Zaak. “Of het nu een stresstest is voor de supporters”, zegt Standaart, “of een MKB-event tijdens een wedstrijd voor de zakelijke markt, met de keuze voor deze thematiek kunnen we beide doelgroepen bereiken.” Stoptober Lancering stresstest Event Zorg van de Zaak
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=