FC Utrecht Businessmagazine juli 2018

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 27 ZORGVAN DE ZAAK bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg een grotere naamsbekendheid te genereren. En dat lukte direct; natuurlijk niet vanzelf, maar door gerichte gezamenlijke inspanningen van Zorg van de Zaak en FC Utrecht. Een mooi voorbeeld van zo’n geslaagde actie was dat de toenmalige staatsecretaris van VWS, Martin van Rijn, in Stadion Galgenwaard de letterlijke aftrap deed van Stoptober, de landelijke actie tegen rookverslaving. Dat leverde een karrevracht aan media-aandacht op. Alle kranten schreven over het initiatief van Zorg van de Zaak, maar ook veel radio- en tv-programma’s besteedden aandacht aan het event; tot aan het Acht Uur Journaal en Studio Sport aan toe. Utrecht de meest vitale stad Maar de doelstellingen van Zorg van de Zaak gingen toen al veel verder dan alleen het vergroten van de naamsbekendheid. Utrecht moest de meest vitale stad van Nederland worden en de maatschappelijke betekenis van FC Utrecht voor stad en omgeving moest een gegarandeerde continuïteit krijgen. Vandaar dat de absolute voorwaarde van de hoofdsponsor was, dat een derde van het jaarlijkse sponsorgeld zou worden besteed aan maatschappelijke projecten. Ook in de nieuwe, verlengde verbintenis is die voorwaarde weer opgenomen. Dus blijven Zorg van de Zaak en FC Utrecht de komende jaren gezamenlijk maatschappelijke en preventieprogramma’s ontwikkelen rond issues als schulden, pesten, overgewicht en roken. Dat zijn problemen die overal voorkomen, maar sponsor en club willen met name een wezenlijke bijdrage blijven leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. “Met onze naamsbekendheid zit het tegenwoordig wel goed”, zegt Miriam Diekman, bij Zorg van de Zaak directeur klantrelaties. “Doel voor de komende jaren is tot meer inhoudsbekendheid te komen.” Maar hoe zet je het partnership met FC Utrecht in om die ambitie te realiseren? ‘Open en kwetsbaar’ “Ons partnership met de club leent zich daar uitstekend voor”, stelt Diekman met overtuiging. De effectiviteit van de samenwerking is al eerder gebleken. Als voorbeeld noemt ze de campagne van Zorg van de Zaak uit 2016 over weerbaarheid, waarin bedrijfszorg en voetbal centraal stonden. “Onze vraag vooraf was hoe we die twee elementen op een geloofwaardige en relevante manier bij elkaar moesten zien te brengen. Nou, dankzij de spelers van FC Utrecht bleek die link tussen

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=