FC Utrecht Businessmagazine juli 2018

FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 17 SYMANTEC ROBERT DEN DRIJVER VAN NIEUWE MAATSCHAPPELIJK PARTNER SYMANTEC: Als je de lift uitkomt, valt je blik direct op een grote foto van de Utrechtse Dom. En als je bij Robert den Drijver op kantoor zit, zie je in de verte Stadion Galgenwaard aan de andere kant van de stad liggen. Te gast bij de nieuwe maatschappelijk partner van FC Utrecht zou je haast vergeten dat Symantec behoort bij de vier grootste softwareontwikkelaars ter wereld! “Desalniettemin vinden wij het als Utrechts bedrijf een logische stap om ons te verbinden aan FC Utrecht”, aldus Den Drijver over het partnership met ‘FC Utrecht leert’. “Met onze kennis zorgen we ervoor dat in het digitale lespakket voor het basisonderwijs in de provincie Utrecht het aspect online weerbaarheid en veiligheid wordt opgenomen. Als we maar één kind kunnen behoeden voor de gevolgen van bijvoorbeeld cyberpesten, is onze missie al geslaagd.” TEKST: MARCEL PAAPST Iedereen heeft het thuis of op het werk wel gehad of kent de naam wel. Norton antivirus was één van de eerste ‘scan- ners’ die je computer virusvrij wisten te houden. Norton is sinds 1982 actief en gold als de pionier in de wereld van antivirus- scanners. In 2018 is het nog steeds één van de belangrijkste labels van moederbedrijf KINDEREN BEHOEDENVOOR DE GEVOLGEN VAN CYBERPESTEN MET ‘FC UTRECHT LEERT’ Symantec, de softwareonderneming die wereldwijd actief is. Op Businesspark Papendorp in Utrecht is de Nederlandse tak gevestigd op de 12e verdieping van het World Trade Centre. Robert den Drijver is verantwoordelijk voor de consumententak van Symantec in de Benelux en Scandina- vië. “Ons doel is om de onlinewereld een stukje veiliger te maken”, zegt hij. “Vroeger beschermden wij vooral de computer zelf. Tegenwoordig verzorgen we de online beveiliging met onder meer ons pakket Norton Security voor een grote variatie van apparaten waaronder smartphones en tablets.” En dat gaat verder dan scan- nen op virussen. “Digital cyber security gaat over het beveiligen van data, van alle online toepassingen in je huis of kantoor. Maar het gaat ook over je eigen identi- teit. Deze informatie is voor hedendaagse criminelen geld waard en daarom is onze beveiliging nodig.” Online weerbaarheid en veiligheid Robert den Drijver kwam met FC Utrecht te spreken over de mogelijkheden die beide bedrijven elkaar te bieden hadden. Met de wereldwijde aanwezigheid en het forse marktaandeel was Symanctec’s consumententak niet direct op zoek naar zichtbaarheid of een regionaal nieuw netwerk. “Nee, de activiteiten van FC Utrecht op maatschappelijk vlak trok- ken onze aandacht. Het werk dat zij doet met bijvoorbeeld ‘FC Utrecht leert’ sprak ons direct aan.” FC Utrecht heeft samen met hoofdsponsor Zorg van de Zaak een lespakket samengesteld over een gezonde leefstijl. Met maatschappelijk partner a.s.r. heeft de club ook een lespakket ontwikkeld op het gebied van financiële educatie. In de lespakketten fungeren de spelers en trainers van FC Utrecht als rolmodel. “Dit digitale lespakket van ‘FC Utrecht leert’ vullen wij als maatschap- pelijk partner van FC Utrecht nu aan met het onderwerp online weerbaarheid & veiligheid.” ‘Mariska, 8 jaar’ Ruim een kwart van de Nederlandse ou- ders (27 procent) heeft een kind of kent Robert den Drijver

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=