FC Utrecht Businessmagazine juli 2018

Arval werd in 1989 opgericht en is een dochteronderneming van BNP Paribas. Het bedrijf telt 6.400 mede- werkers (van wie 250 in Nederland) en is actief in 29 landen. In totaal heeft Arval meer dan 1,1 miljoen auto’s op de weg, waarvan ruim 37.000 in Nederland. Arval bekleedt daarmee op de leasemarkt in Ne- derland de vierde positie. OVER ARVAL FC UTRECHT BUSINESSMAGAZINE SEIZOEN 2017/2018 FC UTRECHT VANUIT HET HART 15 COVERSTORY gen. “Dat eigen onderkomen hebben we hard nodig”, zegt de directeur. “We hopen er nog dit jaar in te kunnen trekken.” ‘Gebruik belangrijker dan bezit’ Dat de belangstelling bij particulieren om een auto te leasen zo toeneemt, verbaast Bierhoff niet. “Steeds meer mensen komen er achter, dat het gebruik van een auto belangrijker is dan het bezit ervan”, zegt hij. “Bovendien is wat vroeger administratief ingewikkeld was, nu dankzij de voortschrijdende technologie, zoals apps, veel gemakkelijker te regelen.” En wie slim rekent, komt al snel tot de conclusie dat het veel minder aantrekkelijk is om een eigen auto te hebben dan menigeen denkt. “De gemiddelde particulier onderschat de kosten van een auto”, weet Bierhoff. “De verzekering wordt ieder jaar wat duurder, net als de benzine, maar dat vergeet men. Verder vallen de kosten voor onderhoud nogal eens tegen, men reserveert in het algemeen niet voor reparaties en aan afschrijving doen de meeste mensen al helemaal niet”, somt hij op. “Kortom: men rekent vaak naar zichzelf toe.” Leasen: erg veel gemak Zet je daar de kosten van private lease tegenover, dan kan de afweging weleens uitvallen in het voordeel van leasen in plaats van zelf een auto te kopen. “Privé leasen is misschien iets duurder, maar zeker niet veel”, aldus de Arval-directeur. “Bovendien zorgt leasen voor erg veel gemak. Het komt er op neer, dat wij in zo’n overeenkomst alles verzorgen wat vervelend is aan een auto.” Niet voor niets staat op het visitekaartje van Bierhoff de Arval-slogan ‘We care about cars, we care about you’. “Wij regelen de bandenwissel, het herstel van schade, halen en brengen de auto voor een beurt, noem maar op. Als je leuk auto wilt rijden, hoef je er helemaal niet meer één zelf te hebben.” ‘Best value for money’ Zeker voor wie bij de achterban van FC Utrecht behoort, wordt het straks superin- teressant om te kiezen voor private lease. “Voor een scherp, verantwoord en vast all- in-bedrag kunnen de mensen autorijden”, stelt Bierhoff. “Ze krijgen echt de best value for money.” Maar: wie de markt afstruint en prijzen vergelijkt, komt toch wel vaker scherpe aanbiedingen van leasebedrijven tegen? “Dat is zeker zo”, reageert Bierhoff, geboren Brabander maar alweer zo’n twin- tig jaar woonachtig in het westen, “maar daar is de dienstverlening vaak uitgekleed. En dat is bij ons niet het geval. De service- component onderscheidt ons echt van de concurrentie. Zoals wij met onze klanten omgaan, zit in ons DNA. Afgelopen jaar zijn we voor de twaalfde achtereenvolgende keer uitgeroepen tot beste autoleasebedrijf van Nederland. Dat zegt toch genoeg?” De H van Henri & Herman! De relatie tussen Arval en FC Utrecht loopt nu al enige tijd en bevalt de partners prima. “Als bedrijf komen we vaak in de Galgenwaard”, vertelt Bierhoff. “We hebben stoelen in de Business Club, zodat we onze klanten en andere relaties een mooie voetbalmiddag of –avond kunnen bezorgen. En voor onze medewerkers hebben we stoelen tegenover de hoofdtribune. Op die tribune staat met grote letters ‘FC Utrecht’ geschreven en wij zitten daar precies op de H. We zeggen altijd: de H van Henri & Herman!” Maar ook buiten de wedstrijddagen komen de mensen van Arval in het stadion. “We hadden er laatst een vergadering”, vertelt Bierhoff, “terwijl het elftal beneden op het veld aan het trainen was in de voorbereiding op een wedstrijd voor de nacompetitie. Dat vonden wij en onze gesprekspartners een bijzondere beleving. Dan proef en zie je het echte voetbal en die sfeer werkt stimulerend.” ‘Boeiende gesprekken’ In antwoord op de vraag naar het waarom van de prettige samenwerking met FC Utrecht zegt Bierhoff: “We denken beiden na over de achterban van FC Utrecht. Daarin komen we echt overeen. Hoe kunnen we ze maximaal van dienst zijn, waarmee kunnen we ze ontzorgen, wat vinden ze belangrijk? Daarover hebben we met de FC leuke en boeiende gesprekken.” En die gesprekken leiden tot concrete resultaten, zal ook op de Open Dag blijken. “We hebben daar een stand, gaan leuke dingen voor de kinderen doen en we zetten er mooie auto’s neer. Maar het belangrijkste is natuurlijk, dat we die dag ons nieuwe leaseproduct voor de achterban presenteren!”, besluit Onno Bierhoff.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=